تجدید نظر عراق در میزان ذخایر نفت و گاز

۲۱فروردین۱۳،

دولت عراق در پیش‌بینی‌های خود دربارهٔ میزان ذخایر نفتی تایید شده این کشور تجدیدنظر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دولت عراق اعلام کرد: ذخایر نفتی تایید شده این کشور از ۱۴۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون بشکه به ۱۵۰ میلیارد بشکه افزایش یافته است.

عاصم جهاد سخنگوی وزارت نفت عراق گفت: با تلاش وزارت نفت و عقد قراردادهای اکتشافی در دو سال اخیر عراق از این پس می‌تواند میزان ذخایر نفتی خود را ۱۵۰ میلیارد بشکه اعلام کند و

این رقم در آینده قطعا افزایش خواهد یافت.

عراق تا به حال بر این باور بود که میزان ذخایر نفتی این کشور ۱۴۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون بشکه و ذخایر گازی آن حدود ۳۲۰۰ میلیارد متر مکعب است. همین مقدار نیز عراق را به یکی از بزرگترین دارندگان ذخایر نفت و گاز جهان بدل می‌کند.

این کشور در حال حاضر روزانه سه میلیون و ۱۵۰ هزار بشکه نفت تولید می‌کند که از این میزان روزانه دو میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه صادر می‌شود.

عراق به دنبال این است که برای تامین بودجه بازسازی ویرانی‌های حاصل از سالها جنگ تولید و صادرات نفت و گاز خود را افزایش دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، عبدالکریم اللعیبی وزیر نفت عراق پیشتر میزان سرمایه گذاریهای نفتی در این کشور را طی پنج سال آینده بیش از ۱۷۳ میلیارد دلار اعلام کرد.

این سرمایه گذاری‌ها سبب می‌شود تا تولید نفت عراق تا سال ۲۰۱۸ به ۹ میلیون بشکه در روز برسد که ۶۰۰ میلیارد دلار برای این کشور درآمدزایی دارد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.