تجمع انصار حزب‌الله علیه حضور زنان در ورزشگاه‌ها

ظهر دیروز تعدادی از اعضای انصار حزب‌الله مقابل وزارت کشور تجمع کردند. این عده با دردست‌داشتن پلاکاردهایی، به خواسته زنان برای ورود به ورزشگاه معترض بودند. محتوای برخی از این پلاکاردها چنین شعارهایی بود: «جان به فدای زنان و مردان باشرف»، «امر به حیا و عفاف، امربه‌معروف است، منکرات نشانه بی‌عفتی است»، «جان ما فدای ورزشکار با غیرت»، «من پیرو مَراجعم نه…».

مجوز حضور بانوان در ورزشگاه کلا لغو شده؟

این اعتراض‌ها به خواست زنان برای تماشای مسابقات لیگ جهانی والیبال در ورزشگاه آزادی برمی‌گردد. پس از انقلاب، ممنوعیت ورود زنان به استادیوم‌های فوتبال اتفاق افتاد، ولی تا چند سال پیش تماشای بازی‌های والیبال برای زنان آزاد بود اما چند سالی است با این خواسته نیز مخالفت می‌شود. شهیندخت مولاوردی، معاونت امور زنان ریاست‌جمهوری، نیز هر چه تلاش کرد موفق نشد مجوز حضور زنان در ورزشگاه‌ها را به‌دست بیاورد. مسئولان لیگ جهانی والیبال قبلا اعلام کرده بودند اگر ایران به زنان اجازه حضور در ورزشگاه‌ها را ندهد، کشور ما را از شرکت در این مسابقات حذف می‌کنند.

مجوز حضور بانوان در ورزشگاه کلا لغو شده؟

تصاویر تجمع دلواپسان علیه حضور زنان در ورزشگاه

برای جلوگیری از این حذف، فدراسیون والیبال تمهیدی اندیشیده بود که به حدود ۵٠٠ زن از خانواده‌های والیبالیست‌ها و… اجازه حضور نمایشی دهد، اما روز گذشته اعلام شد حتی این حضور محدود نیز ممنوع شده است. روز سه‌شنبه که سایت رسمی فدراسیون برای پیش‌فروش بلیت بازی والیبال ایران و آمریکا شروع به‌کار کرد، از همان آغاز، گزینه خرید بلیت برای زنان، غیرفعال بود و این موضوع در فضای مجازی اعتراض‌های زیاد زنان را در پی داشت. پیرو این اتفاق‌ها، انصار حزب‌الله اعلام کردند روز چهارشنبه مقابل وزارت ورزش تجمع می‌کنند. هرچند وزیر کشور پیش‌تر گفته بود با هرگونه تجمعی چه در مخالفت یا در موافقت با حضور زنان در ورزشگاه‌ها برخورد می‌شود، اما آنها موفق شدند مقابل وزارت کشور جمع شده و در تجمع خود خواستار عزل شهیندخت مولاوردی، معاونت زنان ریاست‌جمهوری شوند.

شرق

کلمات کلیدی این خبر:

  • ممتاز نیوزانصار حزب الله به حضور زنان در ورزشگاه

نوشته تجمع انصار حزب‌الله علیه حضور زنان در ورزشگاه‌ها اولین بار در اخبار روز ایران پدیدار شد.

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. دوستی:

    دست مریزاد.چراخانم ملاوردی مسایل مهم مازنان راواگذاشته وبه حلال کردن حرامهای الهی مشغول است.

  2. mansour:

    کاش واسه گرانی ها هم این برادران اقدامی میکردن

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.