تجمع حامیان آرمان های مردم فلسطین در مقابل دفتر نخست وزیری انگلیس

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این تجمع که به دعوت سازمان غیردولتی ‘همبستگی با فلسطین’ و در حمایت از زندانیان فلسطینی برگزار شد، دهها نفر از اقشار مختلف مردم بویژه مسلمانان مقیم لندن شرکت داشتند.

شرکت کنندگان در این تجمع اعتراضی به رغم بارش باران بیش از دو ساعت در مقابل دفتر دیوید کامرون حضور داشتند و با سردادن شعارهایی، جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت دولت های غربی از این رژیم را محکوم کردند.

تجمع کنندگان پرچم های فلسطین، تصاویر برخی از زندانیان فلسطینی گرفتار در زندان های رژیم صهیونیستی و پلاکاردهای متعددی در حمایت از مردم فلسطین بویژه زندانیانی که دست به اعتصاب غذا زده اند، در دست داشتند.

بر روی برخی از این پلاکاردها نوشته شده بود: فلسطین را آزاد کنید، شکنجه زندانیان فلسطینی را متوقف کنید، ما از آزادی و عدالت برای ملت فلسطین حمایت می کنیم، پنج هزار زندانی فلسطینی در زندان های اسراییل گرفتار هستند، همبستگی با زندانیان فلسطینی، حمایت از اعتصاب غذای زندانیان فلسطینی و …

تعدادی از جوانان حاضر در این تجمع نیز که چفیه های فلسطینی بر سر و گردن داشتند، با بستن دست هایشان همدردی خود را با زندانیان دربند رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

خانم کولبورن از مسئولان سازمان همبستگی با فلسطین درباره برگزاری این تجمع به خبرنگار ایرنا گفت: ما در این جا جمع شده ایم تا حمایت خود را از زندانیان فلسطینی که در اعتراض به وضعیت غیرانسانی زندان های اسراییل دست به اعتصاب غذا زده اند، اعلام کنیم.

وی افزود: ما از دولت انگلیس نیز می خواهیم که از حمایت کورکورانه از رژیم اسراییل دست بردارد و برای رعایت حقوق بشر در سرزمین های اشغالی و آزادی زندانیان سیاسی فلسطین به اسراییل فشار بیاورد.

وی اظهارداشت: بسیاری از فلسطینی ها بدون هرگونه اتهام و محاکمه ای در زندان های اسراییل به سر می برند که این موضوع نقض تمام کنوانسیون بین المللی و قوانین حقوق بشری می باشد.

‘انیس عباس محمد’ یکی از شرکت کنندگان در این تجمع نیز به خبرنگار ایرنا گفت: اسراییل بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان است ولی متاسفانه دولت های غربی به دلایل سیاسی هیچ اقدام عملی برای توقف نقض حقوق بشر در سرزمین های اشغالی انجام نمی دهند.

وی افزود: حدود ۴۰ نفر از نمایندگان پارلمان فلسطین و وزیران منتخب حماس که در انتخابات دموکراتیک سال ۲۰۰۶ از سوی مردم برگزیده شده بودند، توسط اسراییل ربوده شدند که هنوز بیش از ۲۰ نفر از آنان بصورت غیرقانونی در زندان های اسراییل در بند هستند.

این فعال مسلمان مقیم انگلیس اظهارداشت: در حال حاضر بیش از هزار و ۲۰۰ نفر از زندانیان فلسطینی بصورت دسته جمعی دست به اعتصاب غذا زده اند تا صدای اعتراض خود را به گوش جهانیان برسانند و ما نیز با تجمع امروز خود در مقابل دفتر نخست وزیر انگلیس قصد داریم صدای فلسطینی های در بند باشیم.

بر اساس گزارش منابع خبری و سازمان های حقوق بشری، در حال حاضر بین چهار هزار و ۵۰۰ تا پنج هزار فلسطینی در زندان های اسراییل به سر می برند که بسیاری از آنان نه محاکمه شده اند و نه حتی بطور رسمی اتهامی علیه شان مطرح شده است.

بر اساس اعلام سازمان همبستگی با فلسطین، سالانه حدود ۷۰۰ کودک فلسطینی نیز فقط به جرم پرتاب سنگ به سوی نظامیان اشغالگر بازداشت می شوند که علاوه بر مواجه شدن با بدرفتاری های متعدد، بین یک تا چهار ماه را نیز در بازداشتگاه های اسراییل سپری می کنند.

اروپام**۳۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۱۱۸۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.