تجمع عزاداران “زینبیه زنجان” در پایتخت شور و شعور حسینی در جهان

۰۶م آذر ،

تجمع عزاداران “زینبیه‌اعظم‌زنجان” در روز یازدهم محرم تا ساعتی دیگر در پایتخت شور و شعور حسینی در جهان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ویژه نامه محرم باشگاه خبرنگاران، تاساعتی دیگر تجمع عزاداری “زینبیه زنجان” درسطح این شهر برگزار خواهد شد.

براساس این گزارش تجمع عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در روز یازدهم محرم در شهر زنجان بعنوان بزرگترین تجمع عزاداران حسینی در سراسر جهان به شمار می‌رود که هرساله با شکوه خاصی برگزار می‌شود.

همچنین “زینبیه‌اعظم‌زنجان” با صدور اعلامیه‌ای از تمامی عاشقان سرورو  سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین برای حضور در این تجمع عظیم دعوت به عمل آورده است.

گفتنی است، “زینبیه‌اعظم‌زنجان” قدمتی ۴۰۰ ساله داشته و تجمع عظیم مردم و عزاداران حسینی این زینبیه در ماه محرم سبب شد تا این مراسم در سال ۹۰ به ثبت ملی برسد.

همچنین در این تجمع سالانه بیش از یک میلیارد تومان نذورات نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری شده و در اختیار زینبیه برای صرف امورات مختلف قرار می‌گیرد.

این در حالیست که عزاداری عاشقانه مردم زنجان سبب شد تا این شهر بعنوان “پایتخت شور‌ و‌ شعور حسینی” در جهان شناخته شود.

زنجان از آن رو پایتخت شور و شعور حسینی نام گرفت که مردمش عشق فرزندان علی(ع) و فاطمه‌الزهرا(س) را در دلشان پروراندند، مانند قطره آبی که در دل صدفی فرو می‌رود و سال‌های مدیدی طول می‌کشد تا به دٌر تبدیل شود، مردم زنجان نیز عشق به امام حسین(ع)، زینب کبری(س) و ابوالفضل‌العباس(ع) را سال‌ها در دل خود پرورش دادند تا دو دٌر گرانبها و بی‌نظیر از دل صدف جماعت خارج بیاید.

لازم بذکر است، عاشقان حسینی می‌توانند حماسه آفرینی عاشقان ابا عبدالله الحسین علیه السلام را از ساعاتی دیگر به طور زنده و مستقیم از سیما ملاحظه کنند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.