تجمع گسترده ناسیونالیست‌های ترکیه در اعتراض به روند صلح با پ.ک.ک

۳۱فروردین۱۳،

اعضای حزب ناسیونالیست ترکیه در تجمع گسترده‌ای در ازمیر به روند کنونی صلح با کردهای این کشور که از جانب دولت آنکارا مطرح شده، اعتراض کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، اعضای حزب ناسیونالیست ترکیه با در دست داشتن پرچم‌های این کشور و تصاویری از سربازان کشته شده در جریان درگیری با شبه نظامیان حزب کارگران کردستان ترکیه موسوم به پ.ک.ک در این تظاهرات شرکت کردند.

شهر ازمیر پایگاه حزب اصلی مخالف موسوم به مردم جمهوری خواه است اما جمعیت گسترده‌ای از کردهای ترکیه نیز که برای یافتن شغل از شهر ترکیه به این منطقه مهاجرت کردند، نیز در این شهر ساکن می باشند.

دولت باغچلی، رهبر حزب مردم جمهوری خواه ترکیه که پیشتر ۹ نشست را در ۹ شهر مختلف این کشور برگزار کرده است به شدت مخالف مذاکرات صلح دولت با پ.ک.ک است و نشست‌های وی با عنوان حمایت و پاسداشت ارزش‌های ملی برگزار می گردد.

وی گفت: ما به هیچ کسی اجازه نمیدهیم تا پرچم ترکیه را پاره کند و زیر پا بنهد چرا که این پرچم نمادی از استقلال ماست.

باغچلی همچنین از مجمع عقلا که از سوی دولت ترکیه برای کسب حمایت مردمی از روند صلح به وجود آمده به شدت انتقاد کرد و گفت: سفرای پ.ک.ک، تروریست‌ها و دلالان مرگ و فاسدان باید از نشست‌های ما بهراسند. همچنین مجمع عقلا نیز باید از ما در هراس باشد.

رهبر حزب مردم جمهوری خواه همچنین رجب طیب اردوغان، اول وزیر ترکیه را مورد انتقاد قرار داد و افزود: اگر تسلیم در برابر این سازمان تروریستی به بهار می انجامد پس چرا ۲۹ سال جنگیدیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.