تجهیز مدارس به فناوری‌های نو تا ۲ سال آینده

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تمامی مدارس را تا ۲ سال آینده به فناوری‌های نو تجهیز می‌کنیم، گفت: امسال ۲۴ هزار مدرسه هوشمند سازی شده و تجهیز مدارس به فناوری‌های نو را در اولویت کاری سال جاری قرار داده‌ایم.
 
حمیدرضا حاجی بابایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در دهه گذشته تعداد مدارس هوشمند یک هزار مدرسه بود، این در حالیست که آموزش و پرورش برای امسال ۲۴ هزار مدرسه را به فناوری‌های نو تجهیز کرده است و تا ۲ سال آینده همه مدارس را به این فناوری‌ها تجهیز خواهیم کرد.
 
وی همچنین درباره تاثیر انیمیشن‌ها و تصاویر کتاب‌های درسی جدید‌التالیف نیز گفت: سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با کار کارشناسی، تصاویر مناسب و تاثیرگذاری را برای کتاب‌ها انتخاب کرده‌اند و این اقدام تنها به کتاب‌ها محدود نمی‌شود، بلکه در
 
سی‌دی‌ها و دی‌وی‌دی‌ها و فیلم‌های آموزشی نیز تلاش شده تا این تصویرها متناسب سازی شود.
 
حاجی بابایی تاکید کرد: آموزش و پرورش تلاش می‌کند تا در همه ابعاد تعلیم و تربیت، عدالت آموزشی را رعایت کرده و به صورت یکسان دانش آموزان را ببیند، لذا نه تنها در توزیع امکانات، عدالت آموزشی را مدنظر قرار داده بلکه در طراحی تصاویر برای محتوای کتب نیز به این موضوع توجه کرده است.
 
وزیر آموزش و پرورش درباره سند درس ملی نیز که یکی از اسناد بالادستی آموزش و پرورش در تهیه و تولید محتوای کتب درسی است، گفت: این سند در کنار سند تحول بنیادین به عنوان مکمل برنامه‌های تحول،‌ کتب و محتوای آموزشی را بازنگری و بازتولید خواهد کرد و در جلسات فشرده و چهار ساعته شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب نهایی رسیده است.
 
حاجی بابایی با بیان اینکه منتظر امضای رییس جمهور برای ابلاغ این سند به سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی هستیم، عنوان کرد: هر ساله بر اساس این سند کتابهای دو پایه اصلاح، بازنگری و بازتولید می‌شود.


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.