تجهیز نخستین بوستان شمال شرق تهران به وسایل بدنسازی معلولان در منطقه ۴

شنبه ۲۴ تیر – ۰۴:۵۳:۲۴ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

مدیر تربیت بدنی منطقه ۴ از مناسب سازی و نصب وسایل بدنسازی متناسب با شرایط جسمانی معلولان و جانبازان در بوستان غدیر خبر داد.
به گزارش خبرنگار ورزشی آریا، حسن کریمیان با بیان این مطلب گفت: به منظور رفاه حال جانبازان و معلولان و ایجاد بستر لازم جهت استفاده بهینه از امکانات و تجهیزات ورزشی، بوستان غدیر به عنوان نخستین بوستان منطقه بر اساس شرایط جسمانی جانبازان و معلولان مناسب سازی و به امکانات ورزشی تجهیز شد.
وی افزود : در این راستا شهرداری منطقه در جهت همگام شدن جانبازان با دیگر شهروندان منطقه اقدام به نصب دستگاههای ورزشی پارکی ویژه معلولین وجانبازان کرده است. این مجموعه ورزشی که در بوستان غدیر نصب شده ،شامل ۱۵ نوع  وسیله حرکتی با امکانات ویژه و نحوه استفاده از آنها می باشد که علاوه بر ایجاد مکان ورزشی به دلیل قرارگرفتن در بوستان غدیر به مکانی مفرح درجهت رفاه حال این عزیزان وداشتن اوقاتی دلنشین تبدیل شده است.
کریمیان اضافه کرد: با توجه به وجود بیش از ۱۰ هزار جانباز و ایثارگر و ۵ شهرک جانبازان در منطقه ۴، مناسب سازی سایر بوستان ها برای استفاده این افراد در دستور کار قرار دارد.
شهردار منطقه ۴ در ادامه افزود : تا کنون  ۴۵۵ مجموعه وسایل بدنسازی در بوستانهای سطح محلات نصب شده است که نیازسنجی جهت تجهیز دیگر بوستانهای سطح منطقه به مجموعه های ویژه جانبازان و معلولن در دستورکار شهرداری منطقه قرارگرفته است.
وی در ادامه از راه اندازی کانون معلولان در بوستان غدیر خبر داد و گفت: این کانون که یکی از فعالترین کانونها در سطح مناطق ۲۲ گانه شهر تهران محسوب می شود با حدود ۲۰۰ عضو در بوستان غدیر فعالیت می کند.
وی افزود: ویزیت رایگان پزشکی در کلیه خانه های سلامت معلولین، برگزاری مسابقات ورزشی ، برگزاری کلاسهای ارگونومی و طب فیزیکی، برگزاری جشنهای مناسبتی و ارایه آموزش به خانواده ها جهت بهبود روابط بین فردی با معلولان از جمله خدماتی است که توسط کانون معلولان منطقه در بوستان غدیر به معلولان ارایه می شود.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۴۱۶۵۳۲۴۹۴۸


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.