تجهیز پایگاه های امداد و نجات شمال کشور به آمبولانس دریایی

شنبه ۲۳ اردیبهشت – ۰۵:۰۶:۱۶ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- معاون سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از خرید و راه اندازی ۱۰ فروند آمبولانس دریایی در سال جاری خبر داد.
به گزارش  آریا به نقل ازمانا، “حیدر حیدری”معاون امداد و نجات سازمان هلال احمر اظهار داشت:در راستای افزایش خدمات امداد و نجات دریایی،تعداد آمبولانسهای دریایی در پایگاه های امداد و نجات دریایی هلال احمر افزایش می یابد.
وی ادامه داد:در این راستا،طی سال جاری ۱۰ فروند شناور آمبولانس دریایی مدرن خریداری و تحویل پایگاه های امداد و نجات دریایی خواهد شد.
معاون سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد:خرید این شناورها از شرکتهای خصوصی توسط معاونت اداره تدارکات و پشتیبانی این سازمان سفارش داده شده است.
به گفته وی،به منظور خرید این ۱۰ فروند شناور آمبولانس دریایی،۲۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات هلال احمر در سال جاری هزینه خواهد شد.
معاون سازمان امداد و نجات هلال احمر ،خاطرنشان کرد:بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته این آمبولانس های دریایی در پایگاه های امداد و نجات دریایی هفت استان ساحلی و نیز دریاچه های زریوار و چادگان تقسیم خواهد شد.
وی درباره پایگاه های دریایی امداد و نجات هلال احمر در استانهای ساحلی ادامه داد:استان هرمزگان دارای دو پایگاه امداد و نجات دریایی در بندر عباس و جزیره کیش است که سال گذشته یک فروند آمبولانس دریایی مدرن به این استان اختصاص یافت ضمن اینکه امسال نیز یک فروند دیگر در اختیار آن قرار داده خواهد شد.
وی تصریح کرد:استان بوشهر نیز دارای سه پایگاه امداد و نجات ،سیستان و بلوچستان یک پایگاه امداد و نجات و خوزستان نیز یک پایگاه امداد و نجات دارد
به گفته وی بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته امسال نیز آمبولانس دریایی به پایگاه های فاقد امکانات لازم اختصاص خواهد یافت
حیدری همچنین از اختصاص آمبولانس دریایی به پایگاه های امداد و نجات دریایی در استانهای شمالی کشور خبر داد.
وی با اشاره به آمار غریق در دریاچه پشت سد چادگان واقع در استان اصفهان،از اختصاص یک فروند آمبولانس دریایی به پایگاه امداد و نجات این دریاچه در سال جاری خبر داد و تاکید کرد:تجهیزات لازم جهت امداد و نجات دریایی هرساله به پایگاه های حادثه خیز کشور تعلق می گیرد.
به گفته وی،بر اساس آمار ارائه شده در نوروز ۹۱ بیشترین آمار غریق مربوط به استانهای هرمزگان و بوشهر است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۱۲۱۷۰۶۱۶۰۱۸


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.