تجهیز خودروهای امنیتی به جعبه سیاه هوشمند

فضای سایبر > فناوری ارتباطی– دبیر نخستین همایش تخصصی حفاظت و امنیت گفت: برای نخستین بار در کشور فناوری نوین جعبه سیاه هوشمند در خودروهای امنیتی و حفاظتی نصب می‌شود

به گزارش ایرنا، سعید صفوی افزود: جعبه سیاه و ردیاب هوشمند خودروهای امنیتی وحفاظتی با قابلیت ضبط دائم و موقت، مجهز به سنسورهای تکان سنج و سیستم آنتی شوک است که با دوربین‌های ورودی ویدئو کامپوزیت به ثبت تصاویر می‌پردازد.

وی با اشاره به ارتباطات رادیویی این جعبه‌های هوشمند، گفت: تصاویر با استفاده از چهار دوربین و به صورت چهار طرف ضبط شده و موقعیت مکانی خودرو و با استفاده از سیستم مکان یاب GPS یکپارچه شده با گوگل به اتاق کنترل مخابره می‌شود.

صفوی تصریح کرد: حافظه داخلی جعبه‌های سیاه هوشمند تا ۵۰۰ گیگابایت طراحی شده است که با بهره گیری از سنسورهای نورسنج و سیستم مادون قرمز توانایی ضبط ۲۴ ساعته تصاویر را فراهم می‌سازد.

وی که به عنوان طراح و مشاور ارشد سیستم‌های الکترونیکی و امنیتی فعالیت می‌کند با اشاره به جایگاه این فن‌آوری امنیتی در دیگر نقاط جهان گفت: تجهیز خودروهای امنیتی و حفاظتی و حتی خودروهای شخصی به جعبه سیاه هوشمند یکی از رویکردهای اصلی صنعت خودروسازی دنیا به شمار می‌رود.

به گفته صفوی، جعبه سیاه هوشمندی که در همایش تخصصی حافظان امنیت به بهره برداری می‌رسد نسل پیشرفته جعبه سیاه‌های هوشمند رایج در صنعت خودروسازی دنیا می‌باشد که توسط متخصصان زبده علم الکترونیک و الکتروتکنیک ایران و جهت نصب در خودروهای امنیتی و حفاظتی طراحی شده است.

بر اساس این گزارش، نخستین همایش تخصصی حفاظت و امنیت به عنوان بزرگ‌ترین رویداد توانمند سازی صنعت مدار بسته کشور، پنجم مهرماه جاری با حضور جمعی از مقامات دولتی،مدیران و استادان برجسته کشوری و بین المللی در سالن همایش مصلای امام خمینی ( ره ) برگزار می‌شود.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.