تجهیز ۲۰۸ اتاق ایزوله در زندان‌های کشور توسط صندوق جهانی ایدز

مدیر اجرایی پروژه صندوق جهانی ایدز، سل، هپاتیت و مالاریا در سازمان زندان‌ها از تجهیز ۲۰۸ اتاق ایزوله در سطح زندان‌های کشور با توجه به شیوع برخی بیماری‌های واگیر از جمله کووید ۱۹ خبر داد.

تجهیز ۲۰۸ اتاق ایزوله در زندان‌های کشور توسط صندوق جهانی ایدز

به گزار ش ممتاز نیوز، دکتر «علی اسحاقی» در دیدار با «حسین سبزواری» مدیر کل زندان‌های استان یزد هدف از سفر به استان یزد را بررسی عملکرد نیروهای این صندوق در زندانها برشمرد.

وی گفت: صندوق جهانی ایدز، سل، هپاتیت و مالاریا در سازمان زندان‌ها با هدف  یاری رساندن به مددجویان در سال ۱۳۸۴ آغاز فعالیت کرده است.

اسحاقی افزود: هم‌اکنون صندوق جهانی دارای ۱۰۱ نفر نیرو در سطح ۳۱ استان کشور است که از این تعداد یک پزشک متخصص عفونی و یک نفر بیماریاب سهم استان یزد است.

وی اظهار کرد: با توجه به اختصاص بودجه اضطراری کووید ۱۹ از طرف صندوق جهانی ایدز در ایران، تجهیز ۲۰۸ اتاق ایزوله در سطح زندان‌های کشور با حدود ۱۶ آیتم از لوازم‌های ضروری و استاندارد برای اتاق ایزوله مخصوصاً برای سل و کووید ۱۹ و بیماریهای واگیردار دیگر در نظر گرفته شد.

«حسین سبزواری» مدیر کل زندانهای یزد نیز در این دیدار مبارزه با بیماری‌های پرخطر را یکی از مواردی برشمرد که جزو اولویت‌های اصلاحی است و توجه ویژه به آن باعث ایجاد آرامش روانی در بین پرسنل و زندانیان می‌شود.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.