تحریم‌های جدید علیه ایران قطعا وضعیت غرب را آشفته‌تر می‌کند

دبیر سیاست خارجی بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: ایران با توجه به حضور نظامیان بیگانه در منطقه و فشار تحریم‌ها، باید از طریق مجامع اعتراض خود را مطرح کند و به استیفای کامل حقوق آبهای سرزمینی بپردازد.

فرهاد نظریان دبیر سیاست خارجی بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهممتازنیوز، با اشاره به تحریم‌های جدیدی صورت گرفته علیه ایران گفت:‌ تحریم‌های جدید اروپا علیه ایران حاکمی از دروغ‌گویی‌ها و عدم منطق در گفتگوها دارد و منطق ایران در مذاکرات با گروه ۱+۵ باعث شد غرب حربه دیگری جز اعمال تحریم علیه ایران نداشته باشد.

وی با بیان اینکه این تحریم‌ها باعث به دام افتادن خود اروپا می شود، افزود: اروپا باعث ایجاد این تحریم‌هاست و قطعا این هیاهوی کاذب و دروغین، مقطعی است و دائمی نخواهد بود.

دبیر سیاست خارجی مسئول بسیج دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: بحث تحریم نفت نه تنها هیچ ضرری به ایران نمی‌رساند بلکه دائما وضعیت آشفته غرب را مورد هجمه قرار خواهد داد.

نظریان اضافه کرد: غرب باید این قضیه را متوجه شده باشد که ایران در مقابل تحریم‌ها کوتاه نمی‌آید و حتما در مقابل تحریم‌ها اقداماتی اساسی را اعمال می‌کند.

وی با اشاره به طرح ۲ فوریتی نمایندگان مجلس برای بستن تنگه هرمز گفت: این راهکار علی‌رغم اینکه نیاز به تصمیم گیری جدی دارد، اما بهترین کار برای نشان دادن اقتدار حاکمیت ایران برای آبراه‌های جنوبی است که قطعا باید اعمال شود.

نظریان حضور نظامیان بیگانه را در منطقه خلیج فارس منفی دانست و بیان کرد:‌ حضور نظامیان بیگانه در منطقه تاثیر منفی بر منطقه و کشورها دارد، ایران باید از طریق مجامع عمومی اعتراض خود را نسبت به این موضوع مطرح کند و نسبت به استیفای کامل حقوق آبهای سرزمینی خود بپردازد.

دبیر سیاست خارجی بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: مسدود کردن تنگه هرمز یک تاکتیک تبلیغاتی موثر است که ایران می‌تواند از این حربه به نفع خود استفاده کند، البته بستن تنگه هرمز،‌ قطعا کشورهایی را متضرر خواهد کرد، کشورهایی مانند آمریکا، کشورهای منطقه خلیج فارس و حتی ژاپن که ۹۰ درصد نفت خود را از طریق این آبها عبور می‌دهد؛ در نتیجه بستن تنگه هرمز نارضایتی آنها را در پی خواهد داشت.

نظریان در پایان با اشاره به نارضایتی برخی کشورها از بستن تنگه هرمز خاطرنشان کرد: نمایندگان و مسولان باید تدابیری اتخاذ کنند که چگونه با این نارضایتی‌ها مقابله شود و در تدابیر خود باید همه جوانب را در نظر بگیرند و سپس به بستن این تنگه اقدام کنند

/ش۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.