تحریم بر ایران تاثیر گذار نیست/مذاکرات ۱+۵ به نفع ایران ادامه پیدا خواهد کرد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مذاکرات ۱+۵ به نفع ایران ادامه پیدا خواهد کرد و هیچ‌گاه تحریم‌های غرب بر ایران تاثیر گذار نبوده است.

محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانیممتازنیوز، پیرامون نشست آینده گروه ۱+۵ و ایران و احتمال تعویق آن به تاریخ ۲۴ مهر ماه که در این زمان آغاز دور بعدی تحریم ها از سوی غرب بر کشورمان است، گفت: غربی‌ها درپی تحریم‌هایی که علیه کشورمان داشتند خواهان برگزاری نشست با ایران هستند تا میزان نفوذ این تحریم را در وضعیت اقتصادی ایران بررسی کند.

وی در ادامه تصریح کرد: برخلاف تصور کشورهای غربی و صهیونیستها تحریم بر کشورمان تاثیری ندارد و ایران هیچ یک از شروط بسته پیشنهادی خود را پیرامون بحث هسته‌ای کوتاه نخواهد آمد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: جمهوری اسلامی در گذشته اثبات کرده‌ در راستای احقاق حقوق خود همواره با دیپلماسی قوی در مذاکرات شرکت می‌کند و هیچ‌گاه از تعهدات معاهده NPT پا فراتر نمی‌گذارد.

جوکار در پایان خاطر نشان کرد: ایران از حقوق خود در راستای دستیابی به انرژی هسته‌ای صلح آمیز کوتاه نخواهیم آمد و اگر کشورهای غربی دست از تحریم‌ها بر ندارند ،مذاکرات مسیر گذشته را طی خواهد کرد و ثمره خاصی نخواهد داشت.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.