تحرکات شماری از بودائیان میانمار بر ضد مسلمانان این کشور

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از رانگون، این دسته از بودائیان که ۸۰۰ هزار مسلمان روهینگایی میانمار را مهاجران غیر قانونی می خوانند، تلاش می کنند شرایط زندگی را بر مسلمانان این کشور سخت کنند تا آنان مجبور به مهاجرت از این سرزمین شوند.

بر اساس این گزارش این بودائیان در عین حال از سازمان همکاری اسلامی خواستند تا از کمک به مسلمانان روهینگا در ایالت ˈراخینˈ دست بردارد.

ایالت راخین از زمان آغاز درگیری های مرگبار بوداییان بر ضد مسلمانان در ماه ژوئن، متشنج شده است.

تظاهرات امروز این تعداد از بودائیان در حالی برگزار شد که روز گذشته شماری راهب به خیابان های شهر ˈسیتویˈ مرکز ایالت راخین رفتند و به حضور مسلمانان در این منطقه اعتراض کردند.

گزارشها حاکی است تنش در استان راخین میانمار به بنگلادش نیز سرایت کرده است.

بر اساس گزارشها پلیس بنگلادش هفته گذشته اعلام کرد حدود ۳۰۰ نفر را در ارتباط با خشونت میان مسلمانان و بودائیان بازداشت کرده است.

از اردیبهشت ۹۱ بودایی‌ها با حمله به مناطق مسلمان ‌نشین ایالت ˈراخینˈ هزاران منزل مسکونی متعلق به مسلمانان را به آتش کشیده‌اند و دهها هزار نفر را آواره و بی‌خانمان کرده‌اند.

خشونت بر ضد مسلمانان میانمار با حمله به یک اتوبوس حامل مسلمانان در این ایالت کلید خورد و پس از آن گروه‌های افراطی بودایی، با حمایت و همراهی پلیس و ارتش به کشتار گسترده و آتش زدن دهکده ها و مساجد مسلمانان دست زدند.

در باره شمار کشته شدگان حوادث اخیر، آمارهای متفاوتی ارائه شده است.

آمار رسمی تعداد کشته های این ناآرامی ها را حدود ۱۰۰ اعلام می کند در حالیکه آمارهای غیررسمی این تعداد را هزاران نفر تخمین می زند.

کشور ۷۵ میلیون نفری میانمار حدود ۸۰۰ هزار نفر جمعیت مسلمان دارد.

مترجمام**۹۱۰۹ **۲۰۴۷**۱۵۰۱

انتهای پیام /*

International@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.