تحریم‌های تازه نقض آشکار توافق‌نامه ژنو است/تیم مذاکره کننده با ایجاد لابی قدرتمند تحریم‌های اعمال شده را ملغی کنند

فروردین ۱۴۰۳

استاد دانشکده خبر با بیان اینکه تحریم‌های تازه نقض آشکار توافقنامه ژنو است، گفت: باید فرصت بیشتری به دیپلماسی داد، تا تیم مذاکره‌کننده و دولت بتوانند با استفاده از ابزارهای دیپلماسی لابی قدرتمندی را ایجاد و از طریق توافق و گفتگو تحریم‌های اعمال شده تازه را از بین ببرند.

“حسن هانی‌زاده” در گفتگو خبرنگار دانشگاه ممتاز نیوز، دربارهٔ اقدام آمریکا به وضع تحریم‌های تازه علیه ایران، گفت: با توجه به نزدیکی انتخابات کنگره آمریکا و با عنایت به اینکه بیشتر اعضای کنگره وابسته به لابی صهیونیستی می باشند، این تحریم‌ها در چارچوب فشار رژیم صهیونیستی به اعضای افراطی کنگره آمریکا اعمال شده، چراکه اعضای کنگره نیازمند جلب‌ رضایت لابی صهیونیستی برای پیروزی در انتخابات می باشند.

این استاد دانشکده خبر با بیان اینکه تحریم‌های اعمال شده نقض آشکار توافقنامه‌ ژنو است، تصریح کرد: هرچند کاخ سفید و وزارت‌خارجه آمریکا خود را در این تحریم‌ها شریک نمی‌دانند، اما رئیس‌جمهوری آمریکا با قدرت می‌تواند تحریم‌های تازه را نادیده و براساس توافقنامه صورت گرفته در رابطه با ایران عمل کند.
 
این کارشناس ارشد سیاسی در پاسخ به سوالی که آیا آمریکا با اینگونه اقدامات می‌تواند فضای اعتمادسازی دو طرف را از بین ببرد تاکید کرد: باید فرصت بیشتری به دیپلماسی داد، تا تیم مذاکره‌کننده و دولت بتوانند با استفاده از ابزارهای دیپلماسی لابی قدرتمندی را ایجاد و از طریق توافق و گفتگو تحریم‌های اعمال شده تازه را از بین ببرند.
 
هانی‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: اینگونه به نظر می‌رسد، وزیر خارجه آمریکا تلاش دارد با اعضای کنگره کنار و تحریم‌های اعمال شده تازه علیه ایران را کم رنگ کند.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.