“تحریم‌”ها سبب رونق “صادرات” شدند

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

در سال‌های قبل که صادرات غیرنفتی ما تحت تأثیر تحریم‌ها قرار گرفته بود الان با لغو تحریم افزایش صادرات روبه‌رو هستیم به‌خصوص در صنعت پتروشیمی.

عدالتیان کارشناس اقتصاد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، دربارهٔ لغو تحریم‌ها و تأثیر آن بر صادرات غیرنفتی گفت: تحریم‌ها سبب شد که صادرات حدود ۳۵ درصد کاهش پیدا کند ولی الان لغو تحریم‌ها صادرات غیرنفتی ما را به شدت تحت‌تأثیر قرار داد، به خصوص در بخش‌هایی که ما در تحریم کامل بودیم، مثل صنایع پتروشیمی که یکی از بخش‌های بزرگ ما در صادرات غیر نفتی ما است که با لغو تحریم‌ها، افزایش صادرات خواهیم داشت؛ و صنایع پتروشیمی می‌تواند در بازارهای جهانی رقابت کند.
 
ولی در بخش کشاورزی چون صادرات بیشتر به کشورهای منطقه بود لغو تحریم‌ها چندان تأثیرگذار نبود. ولی میعانات گازی و پتروشیمی که به شدت کاهش صادرات داشتیم الان با لغو تحریم‌ها صادرات ما نیز افزایش پیدا کرد.
 
همچنین در قبل بسیاری از صادرکنندگان ما که می‌توانستند کالاهای خود را صادر کنند در دریافت پولشان با مشکل مواجه می‌شدند که این موضوع نیز بر صادرات ما تأثیر منفی گذاشته اکنون با لغو تحریم‌ها بسیاری از مشکلات ما در حوزه صادرات غیرنفتی حل خواهد شد.
 
انتهای پیام/  


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.