تحقیر فوتبال اسپانیا در خاک آلمان

۰۵اردیبهشت،

فوتبال آلمان در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا چشم دنیا را به خودش خیره کرد تا فصل تازهی در این رشته جذاب و پرطرفدار رقم بخورد.

به گزارش خبرنگار ورزشیممتازنیوز، بایرن مونیخ و بورسیا دورتمند در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا دست به کار بزرگی زدند و توانستند تیم های اسپانیایی بارسلونا و رئال مادرید را در آلمان شکست دهند. شکست های سنگینی که جبران آن در بازی برگشت بسیار سخت و شاید غیر ممکن به نظر برسد. آلمان در دور رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا چشم دنیا را به خودشان خیره کردند تا شاید فصل تازه ای در این رشته جذاب و پرطرفدار در سطح اول فوتبال دنیا رقم بخورد.

فوتبال اسپانیا در سال های اخیر یکه تاز فوتبال دنیا بود و تمام افتخارات ممکن را در رده ملی و باشگاهی به دست آورد. رسیدن بارسلونا و رئال مادرید به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا این نوید را به علاقه مندان به فوتبال دنیا می داد که شاهد یک ال کلاسیکو داغ و جذاب دیگر در فینال این مسابقات باشند اما سد آهنی فوتبال آلمان در دور رفت ترمز ماتادورها را تا اینجای کار کشیده است و اجازه نداده تا تیکی تاکای معروف اسپانیا مقابل فوتبال ماشینی آلمان کاری از پیش ببرد.

بایرن مونیخ و دورتمند غول های فوتبال باشگاهی دنیا را در آلمان زمینگیر کردند. بارسا و رئال در خاک آلمان دستها را به علامت تسلیم بالا بردند تا شاید تئورسین های فوتبال دنیا به این موضوعه فکر کنند که دوران تیکی تاکا به سر رسیده است و دیگر نباید امیدی به این سبک خاص داشت. فوتبال اسپانیا که بدون تردید قدرت برتر فوتبال دنیا در سال های اخیر بوده با این شکست تلخ و سنگین احساس خطر کرده و باید برای خروج از بحران به فکر چاره باشند.

نکته حائز اهمیت در مورد تیکی تاکای اسپانیا این است که اگر حتی این سبک خاص و منحصر به فرد به پایان رسیده باشد اما باید به این مساله اشاره کنیم که تیکی تاکا تاثیر خودش را روی فوتبال دنیا گذاشته است و در سراسر این کره خاکی یعنی حتی در کوچه پس کوچه های بورکینافاسو هم امروز بچه های کوچک و پیرمردهای عشق فوتبال، تیکی تاکا را به خوبی می شناسند و از آن لذت می برند. سبک خاص و جذاب فوتبال اسپانیا سال هاست که در این رشته در دنیا آقایی می کند اما برطبق قانون طبیعت که دوره هر چیزی یک روزی تمام می گردد، شاید به اتمام دوران تیکی تاکا هم نزدیک شده ایم و باید با این فوتبال جذاب و با طراوت خداحافظی کنیم.

فوتبال ماشینی آلمان در ۲ شب متوالی تیک تاکا را زیر چرخ های خودش له کرد و بارسا و رئال را با شکست هایی تحقیرآمیز راهی اسپانیا کرد تا همگان منتظر بازی های برگشت این مرحله باشند، بازی هایی که برای ماتادورها کاملا حیثیتی و برای ژرمن ها هم مهم و حساس است.

فوتبال اسپانیا با شکست بارسا و رئال مقابل نمایندگان آلمان در شوک بزرگی فرو رفته است و هواداران ماتادورها هنوز با بهت و حیرت به این بازی دراماتیک فکر می کنند اما خاصیت تیم های بزرگ واکنش آنها پس از شکست است. تیم های بزرگ همواره پس از شکست به لحاظ روحی و روانی خودشان را ریکاوری می کنند و با قدرت برمی گردند تا از اعتبار حرفه ای خودشان دفاع کنند. امروز علاقه مندان به فوتبال در سراسر دنیا منتظر واکنش ماتادورها مقابل ژرمن ها می باشند.

بارسا و رئال در آلمان تحقیر شدند و حالا همه منتظرند تا در بازی های برگشت آنها از اعتبار خود دفاع کنند و ثابت کنند که دوران تیک تاکا هنوز به سر نرسیده است.

آیا فوتبال اسپانیا می تواند از این آزمون بزرگ و سربلند خارج بیاید یا باید شاهد یک فینال تمام آلمانی در لیگ قهرمانان آسیا  باشیم؟…/زر


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.