تحلیل کامرز بانک آلمان از قیمت طلا

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

با کاهش ۱۰ میلیارد دلاری محرک پولی فدرال رزرو آمریکا

در حالی که فدرال رزرو آمریکا قصد دارد بخشی از محرک پولی خود را متوقف کند این سئوال مطرح می گردد که اجرای این محرک پولی و سیاستهای انبساطی تا چه حد بر قیمت طلا موثر بوده است؟

خبراقتصادی:به گزارش پایگاه اینترنتی بارونز؛ تجزیه و تحلیل کامرز بانک آلمان نشان می دهد که اجرای محرک پولی سوم توسط فدرال رزرو آمریکا نه تنها تاثیر مثبتی بر قیمت طلا طی ماه های قبل نداشته بلکه اعلام خبر مربوط به کاهش ۱۰ میلیارد دلاری محرک پولی تاثیر منفی بسیاری بر افت قیمت طلا داشته است.

بر اساس این گزارش به نظر می رسد اجرای محرک پولی ۸۵ میلیارد دلاری فدرال رزرو آمریکا تاثیری بر افزایش قیمت طلا نداشته و مهمترین عامل برای افزایش قیمت طلا در سال های اخیر پایین نگه داشتن نرخ بهره بوده است.

گزارش پایگاه اینترنتی طلا حاکیست، یک تحلیلگر ارشد کامرز بانک در این باره تاکید کرد، مهمترین عامل تاثیر گذار بر افزایش شاخص سهام بورس وال استریت آمریکا کاهش ۱۰ میلیارد دلاری محرک پولی فدرال رزرو نبوده بلکه عامل اصلی این افزایش اطمینان سرمایه گذاران نسبت به پایین نگه داشته شدن نرخ بهره بانکی بوده است.

به اعتقاد وی قیمت طلا به هیچ وجه از اجرای محرک پولی سوم فدرال رزرو سودی نبرده است و اعلام کاهش ۱۰ میلیارد دلاری این محرک پولی به ضرر قیمت این فلز زرد نیز بوده است.

فدرال رزرو آمریکا قصد دارد تا دستیابی به نرخ بیکاری ۶٫۵ درصدی نرخ بهره را نزدیک به صفر نگه دارد. قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۸ درصد کاهش داشته است.

تازه ترین تحلیل تکنیکال موسسه اس پی ایکس نیز نشان می دهد که در صورت ادامه این روند قیمت طلا به زودی به کمتر از ۱۰۳۰ دلار در هر اونس خواهد رسید


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.