تحویل داروهای او تی سی در داروخانه ها بدون نسخه پزشک منعی ندارد

امیرحسین میرکریمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: وزارت بهداشت تاکنون ۳۰۰ قلم از داروهای یادشده را تایید و به داروخانه ها اعلام کرده و بیماران می توانند با مراجعه به این مکان ها آن را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه داروهای آنتی بیوتیک، اعتیادآور و خواب آور در داروخانه بدون نسخه پزشک تجویز نمی شود، گفت: داروخانه های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در طول سال، چهار بار مورد نظارت و ارزیابی قرار گرفته و ارزشیابی می شوند.

میرکریمی اضافه کرد: داروخانه های متخلف براساس کمیسیون ماده ۱۱تعزیرات حکومتی مورد پیگرد قانونی قرار می گیرند.

مدیر نظارت بر امور دارو و مواد اعتیاد آور دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: داروخانه مجاز است به بیمارانی که داروی خاصی را مصرف می کند اما در روز تعطیل و یا روزهای خاص دسترسی به پزشک نداشته باشند به مدت سه روز دارو را به بیمار تحویل دهند.

میرکریمی ادامه داد: مردم در صورت مشاهده تخلف از سوی داروخانه ها موارد را به واحد فنی و نظارت داروخانه ها با شماره تلفن های ۸۸۸۷۴۵۰۹ و ۸۴۲۴۸۶۱۰۶ داخلی ۶۱۰۶ و ۶۱۰۵ اطلاع دهند.

مدیر نظارت بر امور دارو و مواد اعتیاد آور دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران گفت: هم اکنون یک هزار و ۴۵۰ داروخانه در سطح استان تهران فعال است.

اجتمام**۹۱۰۵**۱۵۶۹**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۲۴۹۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.