تخریب واحدهای جدید مسکونی ورزقان تنها یک شایعه است

۲۰ آبان ،

مسئول بازسازی مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی گفت:هیچ واحد مسکونی ساخته شده در زلزله اخیر ورزقان آسیب ندیده و تخریب برای بازسازی مجدد در این واحدها صورت نگرفته است.

محمدی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به زلزله ۱/۵ ریشتری ورزقان که چندروز قبل اتفاق افتاد گفت:هیچ آسیبی به خانه های جدید ساخته شده توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این منطقه وارد نشده است.

 وی افزود:بسیاری از سایت ها خبرهای مبنی بر تخریب واحدهای جدید منتشر کردند که خبرها موجود را تکذیب می کنم.

وی ادامه داد: در بازدید از چند روستا واقع در ورزقان هیچ واحدی تخریب یا آسیب ندیده است.

*ساخت ۴هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله زده

مسئول بازسازی مناطق زلزله آذربایجان شرقی با اشاره به آمار تخریب واحدهایواحدهای مسکونی در زلزله ۳ ماه قبل آذربایجان شرقی اشاره کرد و افزود:۹ هزار و ۴۷۴ واحد مسکونی در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی بالای ۶۰ درصد تخریب شده اند که آواربرداری ۱۵ هزار و ۶۳ واحد از کلواحدهاتخریب شده به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر پیشترفت ۱۵۹درصدی نسبت به برنامه ریزی انجام شده در این خصوص داشته ایم .

محمدی در ادامه تصریح کرد:۱۴هزار و ۶۴۱ واحد ،آرماتوربندی آن ها به پایان رسیده و با پیشترفت ۱۵۴ درصدی در حال ساخت می باشند .

وی با بیان اینکه ۱۳ هزار و ۷۶۷ واحد بتون ریزی آن ها به اتمام رسیده است گفت:این واحدها پیشترفت ۱۴۵ درصدی نسبت به برنامه ریزی و واحدهای تخریب شده زیر ۶۰ درصدی داشته اند.

مسئول بازسازی مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی در ادامه تصریح کرد:۱۱ هزار و ۹۱۲ واحد مسکونی اسکلت بندی آنها همه شده و با پیشترفت ۱۲۶ درصدی مواجه می باشند.

محمدی در ادامه خاطرنشان کرد: دیوار چینی ۹ هزارو ۳۵۰ واحد مسکونی به پایان رسیده و رشد۹۸ درصدی را دارند.

وی با اشاره به اینکه مراحل کامل ساخت ۴ هزار واحد مسکونی به پایان رسیده است افزود:۸ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی مراحل سفت کاری آنها به اتمام رسیده و در آینده نزدیک تحویل متقاضیان داده می شود./عب


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.