تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز به جای جریمه

به گزارش نوساز، مرتضی تمدن در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس درباره ساخت‌وسازهای غیرمجاز در استان تهران اظهار داشت: سیاست کلی در استان تهران جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز است.

وی ادامه داد: مناطقی که احساس کنیم دست‌اندازی به منابع طبیعی و اراضی ملی شده است، وارد عمل می‌شویم و برخورد می‌کنیم.

تمدن افزود:‌بخشی از ساخت‌سازهای غیرمجاز در حوزه شهرداری‌ها و داخل محدوده قانونی شهرهاست بنابراین شهرداری‌ها موظف شدند به هیچ وجه مجوز ساخت وسازهای غیرمجاز در محدوده‌شان داده نشود.

استاندار تهران با بیان اینکه تا کنون از سوی شهرداری‌ها اقدامات خوبی برای جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز صورت گرفته است بیان داشت:‌در مجموع هنوز انتظارات لازم برآورده نشده است؛ بعضی از افراد زیرکانه کار ساخت‌وساز را انجام می‌دهند و به امید اینکه جریمه‌ای پرداخت کنند دست به ساخت‌وسازهای غیرمجاز می‌زنند.

وی گفت:‌به کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها اعلام‌ کرده‌ایم برای ساخت‌وسازهای غیرمجاز کمتر از جریمه استفاده کنند و بیشتر دستور تخریب ساختمان‌ها را بدهند.

تمدن با بیان اینکه بخشی از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حوزه منابع طبیعی، محیط زیست، جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای است بیان داشت:‌از ۲ سال گذشته در تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز اصرار داشته‌ایم و ویلاهای غیرمجازی بوده که تخریب شده‌اند.

استاندار تهران با بیان اینکه تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز را به جریمه کردن ترجیح می‌دهیم گفت: این روند با قدرت انجام می شود.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا ساخت‌وسازهای غیرمجاز در کن و سولقان اجرایی شده است گفت: در آینده‌ای نزدیک بخشی از محدوده کن و سولقان تخریب می‌شود.


آخرین اخبار
منبع: لقمه
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.