تخریب و بازسازی سینما فرهنگ در انتظار تامین بودجه

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از سینما پرس در تاریخ دوشنبه ۱۵آبان۹۱،

مدیرعامل بنیاد فارابی:

سینماپرس-گروه سینما/مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی گفت: تخریب و بازسازی سینما فرهنگ بستگی به تخصیص بودجه مناسب دارد.

احمد میرعلایی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس با بیان این مطلب اظهار داشت: برنامه تخریب و بازسازی سینما فرهنگ همچنان در دستور کار بنیاد سینمایی فارابی قرار داشته چرا که ساخت سالنی تازه با شرایط مطلوب تر با سالن های بیشتر و استاندارد می تواند انتظار مخاطب را از نمایش فیلم ها تامین کند.

وی تصریح نمود: در حال حاضر فاز صفر و نقشه این پروژه عملیاتی شده و می توان گفت مجموعه سینمایی مناسبی به گروه سینماهای کشور افزوده خواهد شد. یکی دیگر از پیشنهاداتی که برای ساخت مجموعه سینمایی تازه وجود داشت، این بود که به جای تخریب سینما فرهنگ، یک مجموعه متفاوت در مکانی متفاوت ساخته شود، سبب عمده این پیشنهاد نیز وجود ترافیک سنگین در منطقه خیابان شریعتی بود، اما با طراحی نقشه تازه سینما فرهنگ، حجم ورود و خروج اتومبیل به پارکینگ این مجموعه از خیابان پشتی سینما فرهنگ خواهد بود.

وی ابراز داشت: بنیاد سینمایی فارابی تمایل بسیاری به حفظ سینما فرهنگ داشته چرا که این سینما جزو سالن های خاطره ساز ترین سالن های سینما در تهران است، به همین سبب ساخت مجموعه تازه در مکانی دیگر چندان مورد علاقه ما نمی باشد.

میرعلایی گفت: مجموعه تازه که بعد از تخریب سینما فرهنگ ساخته خواهد شد، ۱۲ سالن سینمایی با بیش از ۳ هزار صندلی خواهد داشت، که این خود می تواند پتانسیل تازهی را برای سینما همراه داشته باشد.

وی با اشاره به موقعیت سینما فرهنگ، اظهار داشت: سینما فرهنگ از نظر جغرافیایی در بهترین موقعیت قرار دارد اما مهمترین مسئله در حال حاضر بودجه ساخت این مجموعه است که بعد از تامین آن مراحل تخریب و بازسازی را آغاز خواهیم نمود.

وی در پایان تاکید نمود: برای مجموعه جایگزین سینما فرهنگ به دنبال طراحی ایرانی و اسلامی بوده و ساختمان سینما به گونه ای ساخته شود تا جوانان علاقه مند به حضور در این فضا باشند.

انتهای پیام/ر

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۸۲۷۳


شبکه خبری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.