تخصص گرایی در کشور ما بیداد می کند

۲۰اردیبهشت،

متاسفانه در کشور ما مردم به سبب بروز هر نوع بیماری به پزشک متخصص و فوق تخصص مراجعه می کنند در صورتیکه در تمام دنیا پزشکان عمومی در خط اول خدمت بوده و با توجه به نظر او بیمار به متخصص مربوطه مراجعه می گردد.

دکتر علی رضا زالی رئیس سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران افزود: ما در بسته پیشنهادی که بین وزارت بهداشت و سازمان های بیمه گر در بحث رشد تعرفه های بخش دولتی و غیر دولتی در پایان سال ۹۱ به توافق رسیدیم و به هیئت وزیران برای ابلاغ سپرده شد رشد ویزیت پزشکان عمومی را ۳۰ درصد مطرح کردیم.

وی با بیان اینکه چون قدر مطلق ویزیت پزشکان  عمومی اساسا عدد پایینی است گفت: درست است که ویزیت این پزشکان ۳۰ درصد رشد پیدا کرده اما کماکان ویزیت این پزشکان نسبت به متخصصان بسیار پایین است که سبب آن این است که پایه ویزیت پزشکان عمومی رشد قابل توجهی نداشته است.

وی با تاکید بر اینکه ما با وزارت بهداشت در بحث ویزیت و هتلینگ کارشناسی های مشترکی داشته ایم و به توافق رسیده ایم عنوان کرد: تجربه در پزشکان عمومی مسئله مهمی است به طوریکه پزشکان عمومی که از تجربه ۱۵ سال سابقه کار برخودار باشند مشمول قانون افزایش ۱۵ درصدی ویزیت می شوند که این طرح ۲ سال قبل در مصوبه مشترک با وزارت بهداشت بوده که امسال مورد تصیح قرار گرفته و در بسته پیشنهادی ما به هیات وزیران مورد توافق قرار گرفته است.

زالی با بیان اینکه تخصص گرایی در کشور ما بیداد می کند اظهار داشت: در تمام کشورهای دنیا مردم هنگام بروز هر نوع مشکلی به پزشکان عمومی مراجعه می کنند و در صورت صلاح دید پزشکان عمومی بیمار به پزشک متخصص ارجاع می گردد ولی در کشور ما برخلاف دیگر کشورهای پیشرفته اشخاص در صورت بروز هر گونه مشکل به پزشکان متخصص و فوق تخصص مراجعه می کنند.

وی ادامه داد: از نظر ما پزشکان عمومی یک نگاه عمیق و جامع به بیمار دارند ولی یک متخصص به سبب تخصص خود نگاه و توجه خود را به حوزه تخصص خود معطوف می کند./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.