تخصیص کامل بودجه دانشگاهها تا پایان سال/ کسری بودجه نخواهیم داشت

تخصیص کامل بودجه دانشگاهها تا پایان سال/ کسری بودجه نخواهیم داشت

در پی تخصیص نیافتن کامل بودجه دانشگاهها، معاون اداری مالی وزارت علوم به قول معاونت راهبردی ریاست جمهوری در خصوص اختصاص یافتن بودجه دانشگاهها تا پایان سال اشاره و پیش بینی کرد که در صورت تخصیص بودجه دانشگاهها هیچ کسری بودجه ای نخواهند داشت.

به گزارش دریچه خبر، علی اکبر متکان اضافه کرد: هیچ دانشگاهی از نظر بودجه ای که وزارت علوم برایش تعیین کرده مشکل ندارد آنچه مشکل دارد، تخصیص اعتبارات است.

وی گفت: دانشگاهها هیچگاه عنوان نمی کنند که دولت بودجه شان را به میزان ناکافی تصویب کرده اما به خاطر برخی مسائل، تخصیص اعتبارات باید از سوی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری اعلام شود.

به گفته معاون اداری مالی وزارت علوم، طبق توافق صورت گرفته جلسه ای با این معاونت و برخی روسای دانشگاهها طی هفته آینده برگزار خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد که با قولهای معاونت راهبردی ریاست جمهوری، بودجه دانشگاهها به طور کامل تخصیص می یابد.

متکان درباره این موضوع که سال گذشته هم دانشگاهها تا پایان سال با مشکلات بودجه ای مواجه بودند، تصریح کرد: سال گذشته دانشگاهها با کسری بودجه مواجه نبودند و آن دانشگاههایی هم که اعلام کردند مشکلات بودجه ای دارند، این مشکلات واقعی نبود بلکه بیشتر قصد پیشبرد پروژه هایشان را داشتند.

وی تاکید کرد که هر چند تخصیص بودجه های عمرانی یکی دوماه دیرتر صورت می گرفت اما دولت هیچ گاه در اختصاص بودجه های جاری برای دانشگاهها کم نگذاشته است.

این مقام مسئول در وزارت علوم در خصوص پیش بینی کسری بودجه سال جاری دانشگاهها، گفت: بودجه دانشگاهها به قدری مناسب بسته شده که اگر تخصیص یابد، امسال هیچ کسری بودجه ای نخواهیم داشت


DaricheKhabar.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.