تخلفات نیروهای مسلح نسبت به سایر اقشار کمتر است

به گزارش ایرنا حجت الاسلام ‘محمد مصدق’ روز یکشنبه در آیین بهره برداری از ساختمان جدید اندرزگاه مستقل نظامیان همدان افزود: تعامل و همکاری بین فرماندهان نظامی و انتظامی با دستگاه های امنیتی و قضایی، موجب کاهش جرایم در نیروهای مسلح شده است.

وی کاهش جرایم در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی را حاکی از صلاحیت عوامل فعال در بدنه این نیرو و سلامت سربازان و جان برکفان نظامی و انتظامی دانست.

وی افزود: سازمان قضایی نیروهای مسلح با تعامل فرماندهان نظامی و انتظامی از ۱۵ سال پیش، سه برنامه پنج ساله پیشگیری از وقوع جرم را در قالب آسیب شناسی و آسیب زدایی در اولویت قرار داده است.

وی، بهترین تعبیر برای بیان جایگاه نیروهای مسلح را مضامین نامه تاریخی حضرت علی (ع) به مالک اشتر ذکر کرد که در آن حضرت در آن، نحوه برخورد مالک با اقشار و حرفه های مختلف بویژه نظامیان را بیان کردند.

وی افزود: امیر المومنین علی (ع) نیروهای مسلح را پناهگاه استوار مردم ، زینت و وقار زمامداران، و شکوه دین عنوان کرده و این نیرو را زمینه ساز تحقق امنیت در جامعه برشمردند.

معاون قضایی و حقوقی نیروهای مسلح اظهار داشت: وجود افراد ولایتمدار و مخلص در بدنه نیروهای مسلح موجب اقتدار و عزت این نیرو شده و نیروهای مسلح در ایران اسلامی از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند.

حجت الاسلام مصدق، حبس مجرمان را جنجالی ترین بحث اجتماعی دانست چرا که برخی صاحبنظران حبس را آسیب زا و برخی دیگر آسیب زدا می دانند، ولی در دین مبین اسلام به پیش بینی مکان هایی برای نگهداری افراد ناسازگار به منظور اصلاح آنها تاکید شده است.

معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح افزود: از دیدگاه اسلام فلسفه مجازات ، اصلاح مجرمان برای بازگشت آنان به دامن جامعه سالم است.

وی ابراز امیدواری کرد، با تصویب لایحه آیین دادرسی کیفری شاهد احداث و راه اندازی بازداشتگاه و اندرزگاه های ویژه و مستقل نظامیان در تمامی استان ها باشیم.

۷۵۲۵/۵۷۶/ ۶۴۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۲۸۰۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.