تخم مرغ ها در راه صادرات جا مانده اند


تخم مرغ ها در راه صادرات جا مانده اند

۰۰:۲۲ (شنبه ۲۰ خرداد )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

حذف تعرفه ۷۰ درصدی صادرات تخم مرغ، راه را برای صادرات تخم مرغ تسهیل نکرده و همچنان تخم مرغ ها در راه صادرات جا مانده اند.

هدایت اصغری مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغ تخمگذار با بیان مطلب فوق افزود: حذف تعرفه ۷۰ درصدی صادرات تخم مرغ تنها راه را برای صادرات هموار کرده اما بدون مشوق صادراتی و تشویق مرغداران هیچگونه صادراتی نخواهیم داشت.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه کشور عراق یکی از مصرف کنندگان تخم مرغ است، کشور ترکیه با حذف تعرفه گمرکی و تشویق صادرکنندگان باعث شده تا قیمت تخم مرغ ترکیه نسبت به ایران کاهش داشته باشد و بازار عراق را در دست بگیرد.
وی تصریح کرد: درصورتیکه وضعیت نهاده های دامی در مرغداری ها حل نشود و قیمت تمام شده ی تخم مرغ نسبت به فروش آن بالا باشد در آینده ی نه چندان دور شاهد رکود این صنعت خواهیم شد.
اصغری تأکید کرد: با ایجاد مشکلات و افزایش هزینه، بسیاری از مرغداری ها گله های خود را از چرخه تولید حذف می کنند و در طی دراز مدت تبدیل به وارد کننده تخم مرغ می شوند.
وی خاطرنشان کرد: بسیاری از تولید کنندگان مشکلات نقدینگی درجهت خرید نهاده های دامی دارند که بدون حمایت دولت و ارائه راهکار مناسب برطرف نمی شود.

.

.

..

.

.

.

 ممتاز نیوز، 


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.