تدابیر ویژه برای تامین گاز زمستان

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی از تدابیر ویژه برای تامین گاز در فصل زمستان خبر داد. 

مهدی فکور در گفت‌وگو با ایسنا، با اظهار این که هماهنگی خوبی میان صنایع بالادستی و پایین دستی برای تامین گاز مصرفی در زمستان صورت گرفته است، گفت: تدابیری اندیشیده شده که با توجه به مصرف بالای گاز کشور در زمستان شرکت‌های تامین‌کننده گاز همپوشانی مناسبی با هم داشته باشند. 

وی با اشاره به پالایشگاه گاز ایلام از آمادگی این پالایشگاه برای تولید گاز با حداکثر ظرفیت آن خبر داد و افزود: با هماهنگی صورت گرفته میان مسوولان شرکت نفت مناطق مرکزی و پالایشگاه ایلام، این پالایشگاه در زمستان توانایی تولید روزانه هفت میلیون متر مکعب گاز را دارد. 

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی همچنین با اعلام این که جلسات هماهنگی با مسوولان سایر پالایشگاه‌ها گازی کشور نیز برای تامین گاز مصرفی در فصل سرد برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد که هیچ نگرانی برای تامین گاز در روزهای سرد نداریم. 

به گزارش ایسنا، شرکت شرکت نفت مناطق مرکزی با تولید روزانه بیش از ۳۰۰ میلیون متر مکعب گاز بزرگترین شرکت تامین‌کننده گاز کشور است. 

گفتنی است شرکت نفت مناطق مرکزی ایران یکی از پنج شرکت اصلی تولیدی زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران است که مسئولیت تولید نفت و گاز را از ۷۳ مخزن شامل ۴۶ میدان گازی و ۲۷ میدان نفتی برعهده دارد؛ از این میان هم اکنون ۱۰ میدان نفتی و ۱۴ میدان گازی در مدار تولید است و باقی این میادین در حال توسعه هستند. 

بخش قابل توجه گاز تولیدی این شرکت از میدان گازی آغار، دالان، نار، کنگان، تابناک، گورزین، سرخون، هما، وراوی و شانول، خانگیران و میدان مشترک مرزی گنبدلی و تنگ‌بیجار و سراجه تامین می‌شود. 

گاز تولیدی توسط شرکت نفت مناطق مرکزی ایران طبق برنامه پنجم توسعه کشور تا پایان سال با توسعه میدان‌های جدید به ۳۹۰ میلیون متر مکعب در روز افزایش خواهد یافت.


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.