تدابیر مصر برای منع ورود ایرانیان/ روباه دریایی آمریکا در خلیج فارس!

تدابیر جدید مصر برای منع ورود ایرانیان

– خبرگزاری نون عراق در گزارشی با عنوان “تدابیر قاهره برای جلوگیری از ورود ایرانیان و عراقیها به مصر” نوشت : در حالی که ورود اسرائیلیها به مصر به سادگی صورت می گیرد، مقامات این کشور با اجرای تدابیر جدیدی از ورود ایرانیان و عراقیها به مصر جلوگیری می کنند.

یک منبع آگاه مصری که نامش اعلام نشده در گفتگو با این خبرگزاری اظهار داشت : دستگاه امنیتی مصر تدابیر جدیدی را به اجرا گذاشته که بر مبنای آن از ورود اتباع ایرانی و عراقی به مصر جلوگیری می شود.

وی تاکید کرد: البته هم اکنون اسرائیلی ها به سادگی و بدون هیچ گونه ممنوعیتی وارد مصر می شوند.

پشت پرده روابط مسعود بارزانی و صدام

– بنابر اعلام منابع عراقی بازخوانی یادداشتهای “طاهر جلیل حبوش” رئیس سرویس اطلاعاتی رژیم صدام نشان می دهد که “مسعود بارزانی” رئیس اقلیم کردستان عراق روابط نزدیک و دوستانه با “صدام” داشته است.

به نوشته سایت قرائات عراق، حبوش در یادداشتهای خود با اشاره به روابط مستحکم بارزانی و پسرش  با صدام و پسرانش (قصی و عدی) تاکید می کند: روابط آنها از سیاست وارد تجارت و همکاری امنیتی و اطلاعاتی شده بود.

بر این اساس، مسعود بارزانی حتی در مدح صدام، وی را رهبر امت عربی می دانسته و در زمان سیطره نیروهای “جلال طالبانی” بر اربیل در سال ۱۹۹۶ که با ورود نظامیان صدام در حمایت از بارزانی همراه شد، ادعا کرده که یک تیپ از نظامیان صدام می تواند نیروهای طالبانی و حتی ارتشهای ایران و ترکیه را نیز به سختی شکست دهد!

تصویر خودسوزی جوان صهیونیست

– خودسوزی یک مرد در جریان اعتراضات روز گذشته علیه وضعیت معیشتی در فلسطین اشغالی امروز در اکثر رسانه ها بازتاب داشته است. روزنامه القدس العربی با انتشار تصویری که جوان یهودی را در حال خودسوزی نشان می دهد، اعلام کرد: نزدیکان این مرد می گویند وی قبل از اقدام به خودسوزی پیامی را خوانده است.

وی در این پیام تاکید کرده که حکومت اسرائیل املاکش را از وی دزدیده و هیچ چیزی برایش باقی نگذاشته است. گفته می شود این مرد  وضعیت مناسبی در بیمارستان ندارد.

ایاد علاوی و نظر ایران درباره العراقیه

– “ایاد علاوی” اخیرا در گفتگویی اظهار داشت : یک مقام آمریکایی به من گفت چون ایران مخالف است، ما نمی توانیم قبول  کنیم که شما نخست وزیر عراق باشید.

به نوشته پایگاه قرائات عراق ، رئیس فهرست العراقیه با اشاره به دیدارهای اخیرش با مقامات آمریکایی از جمله “جو بایدن” ادعا کرد: آمریکاییها در ملاقاتهای که با من داشتند تاکید کردند که ایران با نخست وزیری من مخالف است و به همین دلیل نمی توانم به احراز این مقام فکر کنم.

اظهارات جدید علاوی در حالی مطرح شده که اخیرا تلاشها برای سلب اعتماد از دولت “نوری المالکی” با وجود اقدامات فهرست العراقیه به جایی نرسیده است.

روباه دریایی آمریکا در خلیج فارس

– الجزیره در گزارشی به نقل از لس آنجلس تایمز نوشت: آمریکایی ها در نظر دارند با اتخاذ تدابیری با اقدام احتمالی ایران در بستن تنگه هرمز مقابله کنند.

در این گزارش اعلام شده که آمریکایی ها زیردریایی  جدیدی را با عنوان “روباه دریا” طراحی کرده اند که وظیفه مکان یابی و نابودی مین های دریایی را دارند.

این نوع زیردریایی ها که قرار است در تنگه هرمز مستقر شوند، قابلیت کنترل از راه دور داشته و هر کدام ۳۹٫۹ کیلوگرم وزن و کمتر از چهار متر طول دارند. روباه دریا حامل دوربینهای فیلمبرداری و رادار دریایی(سونار) است و توانایی انجام عملیات انتحاری علیه مینها را دارند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.