تدارک ناتو برای دخالت نظامی در سوریه

جام جم آنلاین: دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو ) از برنامه این سازمان برای حمله به سوریه در صورت گسترده شدن درگیری های مرزی این کشور با ترکیه خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، ناتو اعلام کرد که برنامه هایی را برای دفاع از ترکیه در مقابل سوریه آماده کرده و اگر لازم باشد برای این کار وارد عمل می شود.

بر اساس اعلام ناتو، در صورت گسترده شدن جنگ از سوریه به ترکیه ناتو برای دفاع از این عضو خود وارد عمل می شود.

رویترز در ادامه می نویسد؛ نبرد میان حکومت و شورشیان سوریه افزایش یافته بطوری که صدای زد و خورد میان آنها در شهرهای مرزی ترکیه شنیده می شود.

در همین رابطه آندرس فوگ راسموسن دبیرکل ناتو از وجود طرح هایی آماده برای دفاع از ترکیه در مقابل هرگونه حمله نظامی در صورت نیاز خبر داد.

راسموسن  دیروز سه ‌شنبه ۱۸ مهر، پیش از جلسه وزیران دفاع کشورهای عضو پیمان ناتو در بروکسل به خبرنگاران گفت: به طور حتم ترکیه می ‌تواند روی پشتیبانی ناتو حساب کند. همه طرحهای لازم برای حمایت از ترکیه و دفاع از آن را در صورت لزوم آماده داریم که امیدواریم چنین اقدامی ضروری نباشد.

دبیرکل ناتو همچنین از دمشق و آنکارا خواست خویشتندار باشند و ابراز امیدواری کرد که ناتو ناچار نشود بنا به درخواست ترکیه در تنش سوریه دخالت کند. راه درست برای پایان دادن به بحران سوریه، راه حل سیاسی است.
 
این سخنان در حالی مطرح است که از ۵ روز قبل و پس از صدور مصوبه مجلس ترکیه در صدور مجوز به ارتش این کشور برای حمله به سوریه، درگیری هایی در مرز دو کشور آغاز شد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.