تداوم اندیشه “سمندریان” از طریق شاگردانش در یادها خواهد ماند/سمندریان تعلل در کار تئاتر را نمی‌پذیرفت

تداوم فکر و کار “استاد حمید سمندریان” از طریق شاگردانی که او تربیت کرده در یادها خواهد ماند.

ایرج راد در گفتگو باخبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران ؛درخصوص درگذشت استاد حمید سمندریان” گفت:استاد سمندریان در تئاتر این مملکت بسیار تاثیرگذار بودند او از سال ۱۳۳۸ که به ایران آمد با تشکیل گروه پاسارگاد کار تئاتر را آغاز کرد و توانست جایگاه بسیار خوب در این زمینه برای خود و تئاتر در کشور بوجود آورد.
وی افزود:آثاری که “سمندریان” کارگردانی کرده اند،بسیار تاثیرگذار بوده و توانسته تماشاگران بسیاری را جذب کند،سمندریان در میان تئاتری ها از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است این نکته بسیار حائز اهمیت است،طی سالهایی که او به عنوان کارگردان و مدرس تئاتر فعالیت کردند تئاتر ما از وضعیت بسیار خوبی برخوردار بود.
راد که خود سابقه بسیار طولانی در عرصه تئاتر دارد،گفت:من نیز خود شاگر “استاد سمندریان” بودم و امروز تمامی بزرگانی که می‌بینید هر کدام صاحب سبک شده ‌اند،شاگرد استاد سمندریان بوده‌اند.
وی افزود:”سمندریان” در کار بسیار جدی بود و با تمامی کسانی که کار می‌کرد دوستی و الفت بسیار داشت،اما به هیچ وجه تعلل در کار تئاتر را نمی‌پذیرفت.
این بازیگر به احساس مسئولیت “استاد سمندریان” اشاره کرد و گفت:”سمندریان” احساس مسئولیت بسیاری در زمینه کار تئاتر داشت و انرژی بسیار در این زمینه صرف می‌کر د که این یکی از دلایل موفقیت استاد در عرصه تئاتر بود.
راد به مقدس بودن جایگاه تئاتر برای سمندریان اشاره کرد و افزود:تئاتر از جایگاه ویژه‌ای برای سمندریان برخوردار بود و عرصه تئاتر تقدس ویژه‌ای برای او داشت و یکی از دلایل موفقیت او نیز همین بود که تئاتر را بسیار جدی می‌گرفت.
وی ادامه داد:در زمینه ترجمه و نمایش نامه‌ها نیز آثار بسیار با ارزشی از سمندریان ثبت شده است که آنچه مسلم است با راه و روشی که او داشت.سمندریان همواره زنده خواهد بود و تداوم فکر و کار او از طریق شاگردانی که در این ر اه تربیت کرده است،ماندگار خواهد شد.
وی این بازیگر اظهار داشت:ناگفته‌های بسیار در وصف” سمندریان” بی‌شمار است،اما فرصت اندک؛ سمندریان انسانی شریف،‌نجیب و در کار بسیار جدی بود که یادش برای همیشه در قلب‌هایمان خواهد ماند./ه


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.