تداوم “بارش” ها تا اواسط هفته آینده/کاهش شدید دما در “تهران”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

کارشناس هواشناسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

کارشناس هواشناسی گفت: آسمان تهران از بعدازظهر امروز، افزایش ابر و در پاره ای نقاط بارش باران و برف و فردا صبح وزش باد و بارش پراکنده رخ می دهد که وزش باد فردا سبب کاهش دما و ایجاد سوز و سرما خواهد کرد.

فریبا گودرزی، کارشناس مستقر در سازمان هواشناسی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعیت آب و هوای کشور طی روزهای آینده گفت: امروز “دوشنبه ۱۸ آذر ماه ۹۲” فعالیت سامانه بارشی همچنان در نیمه غربی کشور و دامنه های زاگرس و بتدریج دامنه های البرز خواهد بود و سبب وزش باد، کاهش دما و بارش باران و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف می گردد.

وی افزود: با نفوذ هوای سرد از سمت شمال به سواحل دریای خزر امروز بارش  باران و برف و کاهش دما در سواحل جنوبی دریای خزر و اردبیل خواهیم داشت و شدت بارش ها در گیلان، مازندران، اردبیل، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد و شمال خوزستان است و همچنین امروز دریای خزر و طی دو روز آینده خلیج فارس نیز مواج می باشند.

 کارشناس هواشناسی با اشاره به حرکت سامانه بارشی به سمت شرق گفت: سامانه بارشی فردا به سمت شرق حرکت می کند و بارش ها در سواحل مرکزی و شرقی دریای خزر بویژه در استان گلستان و مازندران و دامنه های شرقی البرز و شمال شرق و بعضی مناطق شرق خواهد بود و همچنین سامانه بارشی از اواخر وقت فردا از مرزهای شرقی کشور خارج می گردد.

گودرزی اظهار داشت: چهارشنبه با ورود سامانه بارشی تازه بارش ها در غرب کشور مجددا آغاز می گردد و بتدریج شمال غرب و غرب را تحت تاثیر قرار می دهد و تا اواسط هفته آینده بارش ها در نیمه غربی ادامه خواهد داشت.

گودرزی در خصوص وضعیت آب و هوای تهران طی امروز و فردا، افزود: آسمان تهران از بعدازظهر امروز، افزایش ابر و در پاره ای نقاط بارش باران و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف و فردا صبح وزش باد نسبتا شدید و بارش پراکنده  رخ می دهد که وزش باد فردا سبب کاهش دما و ایجاد سوز و سرما خواهد کرد.

کارشناس هواشناسی تصریح کرد: بیشترین میزان بارش طی ۲۴ ساعت قبل در سردشت واقع در استان آذربایجان غربی به میزان ۲۹ میلیمتر و پیرانشهر به میزان ۲۱ میلیمتر و همچنین ببانه در استان کردستان به میزان ۱۸ میلیمتر بوده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.