تداوم سیاست‌های “چاوز” در قبال ایران با روی کار آمدن “مادورو”

۲۶فروردین۱۳،

هانی‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

یک کارشناس سیاست خارجی، انتخاب مادورو را در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا را یک پیروزی برای جمهوری اسلامی ایران تلقی کرد و گفت: با توجه به اینکه نیکلاس مادورو سال‌ها در کنار چاوز خدمت کرده است می‌توان پیش‌بینی کرد که سیاست‌های پیشین این کشور در قبال کشورمان تغییری تخواهد کرد.

“حسن هانی‌زاده” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، با اشاره به پیروزی “نیکلاس مادورو” در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا گفت: انتخاب وی به عنوان رئیس‌جمهور، آن هم با تجمیع آرای بالا بیانگر آن است که ملت ونزوئلا هم‌چنان در تلاش برای دنبال کردن خط مشی‌های سیاسی رئیس‌جمهور سابقشان یعنی “هوگو چاوز” می باشند.

وی پیروی ملت ونزوئلا از سیاست‌های مسالمت‌آمیز چاوز را بر اساس معیارهای اخلاقی و سیاسی موجود در این کشور دانست و ادامه داد: انتخاب مادورو به عنوان رئیس جمهوری ونزوئلا همچون قبل بر ادامه و استمرار مناسبات ایران با این کشور خواهد انجامید.

هانی‌زاده اظهار داشت: با توجه به برنامه‌های اعلام شده از سوی مادورو می‌توان گفت که شخصیت سیاسی این فرد بسیار به هوگو چاوز شبیه است.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان، انتخاب مادورو را در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا را یک پیروزی برای جمهوری اسلامی ایران تلقی و خاطر نشان کرد: همانگونه که هوگو چاوز بر استمرار مناسبات کشورش با ایران تاکید داشت و با توجه به اینکه نیکلاس مادورو سال‌ها در کنار چاوز خدمت کرده است می‌توان پیش‌بینی کرد که سیاست‌های پیشین این کشور در قبال کشورمان تغییری تخواهد کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.