تدوین بیش از ۱۷۰۰ استاندارد آموزشی در سازمان فنی و حرفه ای

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت: تدوین بیش از ۱۷۰۰ استاندارد آموزشی از اقدامات سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برای توسعه آموزشهای مهارتی به ویژه در رشته های منطبق با فناوری های نوین است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران کوروش پرند گفت: با توجه به فعالیت های سازمان ‌آموزش فنی و حرفه ای در رشته های نوین و کاربردی و اهمیت این موضوع ۱۴۴ مرکز آموزش فنی و حرفه ای جوار دانشگاه ایجاد شده است و طرح کارورزی افراد مهارت دیده نیز از سوی سازمان فنی و حرفه ای تقبل شده است.

وی افزود: تدوین بیش از ۱۷۰۰ استاندارد آموزش شغل و شایستگی نیز از اقدامات سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به منظور توسعه آموزش های مهارتی به ویژه در رشته های منطبق با فن ‌آوری های نوین است.

رئیس سازمان فنی و حرفه ای همچنین به ۸ راهبرد  کلان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برای توسعه و ارتقای آموزشهای مهارتی در کشور اشاره کرد و خاطرنشان کرد: حضور موثر در عرصه های بین المللی، طراحی و استقرار نظام جامع مهارت و فن آوری، توسعه و ارتقا آموزش های مهارتی تحقق عدالت اجتماعی ،‌توسعه مشارکت ذی نفعان‌، استانداردسازی،‌اصلاح و بهبود روش ها و  فرآینده ها ، جذب مربیان توانمند، ارتقا توانمند سازی منابع انسانی سازمان و توسعه بهره وری منابع مالی سازمان ۸ رابرد کلان برای توسعه و ارتقای آموزش های مهارتی در کشور است.

*متولی آموزش های رسمی فنی و حرفه ای سازمان فنی و حرفه ای است

در ادامه احمدی مدیرکل اداره فنی و حرفه ای استان کردستان با اشاره به فعالیت های این سازمان در بخش رسمی و غیررسمی گفت: متولی بخش رسمی آموزش های فنی و حرفه ای خود سازمان فنی و حرفه ای است که با هدف ارتقا مهارت افراد شاغل و ایجاد مهارت در افراد جویای کار در راستای توسعه آموزش های مهارتی در تلاش است.

وی افزود: بخش غیر رسمی نیز از سوی آموزشگاه ها و بخش خصوصی به ارائه خدمات مهارتی به افراد فعال است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان همچنین به ۸ رشته در دانشگاه علمی – کاربردی شهید ورمقانی در سطح کاردانی اشاره و خاطرنشان کرد: ۸ رشته شامل برق الکترونیک، ابزار دقیق، تعمیر و نگهداری خودرو، تولید مبلمان، تکنولوژی کنترل ، جوشکاری، آسانسور و پله برقی ایمنی کار و حفاظت شهری که برای مراقبت، حفظ سلامت در هنگام بسیار با اهمیت است، به زودی در دانشگاه علمی- کاربردی شهید ورمقانی کردستان در سطح کاردانی دایر می شود./ف


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.