تدوین برنامه بلندمدت در خودکفایی در محصولات دامی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

نائب رئیس دوم کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: با برنامه ریزی‌های بلند مدت در طی سالیان می‌تواند به خودکفایی در بعضی محصولات کشاورزی و دامی که امکان کمتری برای کشت آن در کشور وجود دارد امیدوار بود.

ناصر صالحی نسب  در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره بر اینکه کشور ما از نظر تولیدات محصولات کشاورزی گرمسیری و سردسیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالقوه‌ای برخودار است افزود: چنانچه بخواهیم در تولید محصولی خودکفا و کمتر نیازمند واردات شویم باید برنامه ریزی مدونی در طی کوتاه مدت میان مدت و بلندمدت داشته باشیم.
 
وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی باید براساس الگوی کشت و نیازها، استعدادها و قابلیت‌های کشور را شناسایی و براساس شرایط اقلیمی و زمینی برنامه راهبردی تدوین نماید.
 
صالحی نصب یکی از اصول اساسی در برنامه ریزی را تحلیل صحیح و کارشناسی آمار و ارقام دانست وخاطرنشان کرد: داشتن آمار صحیح و واقعی لازمه تدوین واجرای برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت خواهد بود.
 
نصب نائب رئیس دوم کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: تمرکز در برنامه ریزی‌های صورت گرفته وزارت جهاد کشاورزی در سال آینده و حداقل استفاده از هر واحد سطح در زمین‌های کشاورزی، افزایش بهره وری، اصلاح اراضی و رفع محدودیت‌های منابع آبی و زمینی در بلندمدت رسیدن به سقف خودکفایی و کاهش نیازمندی در واردات امکان پذیر خواهد بود.

صالحی نصب خرید تضمینی گندم از کشاورزان در سال جاری را مثبت ارزیابی کرد.

نماینده مردم خوزستان با بیان اینکه خودکفایی در کوتاه مدت امکانپذیر خواهد بود تصریح کرد: با حل مشکل نقدینگی، سرمایه گذاری هرچه بیشتر در بخش کشاورزی و ارائه تسهیلات لازم در صنعت دامپروری گامی مثبت در تامین نیازهای کشور خواهیم برداشت.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. a:

    با سلام
    هیچ حمایتی از قشر دامدار نمیشود، تلقیح های مصنوعی خسارت های جبران ناپذیری برای زایمان گاوها بوجود آوردند،قیمت خوراک دام خیلی گران می باشد ، یک کیلو علوفه یک هزار تومان در حالیکه یک کیلو شیر را از من دامدار ۹۵۰ تومان دریافت میکنند.آیا این انصاف است؟
    از یک لیتر شیر ۲۵ بستنی تولید می شود. ما را دریابید

  2. شمالی:

    با سلام
    هیچ حمایتی از قشر دامدار نمیشود، تلقیح های مصنوعی خسارت های جبران ناپذیری برای زایمان گاوها بوجود آوردند،قیمت خوراک دام خیلی گرگان می باشد ، یک کیلو علوفه یک هزار تومان در حالیکه یک کیلو شیر را از من دامدار ۹۵۰ تومان دریافت میکنند.آیا این انصاف است؟
    از یک لیتر شیر ۲۵ بستنی تولید می شود. ما را دریابید.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.