تدوین “فرهنگ‌نامه اسارت و آزادگان” تلاشی در جهت بازنمایی دفاع رزمندگان در آن سوی مرزهاست

اردیبهشت ۱۴۰۳

خجسته در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تدوین “فرهنگ‌نامه اسارت و آزادگان” را تلاشی در جهت بازنمایی دفاع رزمندگان در آن سوی مرزها عنوان کرد و گفت: اگر چنین کارهایی در حوزه اسارت و آزدگان انجام نشود، چیزی از خاطرات ده سال اسارت آزادگان جنگ تحمیلی باقی نمی‌ماند.

امیر خجسته در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛‌ درباره تدوین «فرهنگ‌نامه ۸۰ جلدی اسارت و آزادگان» توسط «مسعود ده‌نمکی» اظهار کرد: جمع‌آوری این حجم گسترده از اطلاعات با موضوع تخصصی اسارت و آزادگان کاری بسیار خوب و قابل تقدیر است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر چنین کارهایی در حوزه اسارت و آزدگان انجام نشود، چیزی از خاطرات ده سال اسارت آزادگان جنگ تحمیلی باقی نمی‌ماند.

نویسنده کتاب ۲۸۸۸ روز آن سوی فرات، با بیان اینکه من به عنوان یک آزاده ۸ سال جنگ تحمیلی از آقای ده‌نمکی بابت انجام این کار قدردانی می‌کنم، عنوان کرد: نسل آینده می‌تواند یکی از مخاطب این اثر پژوهشی باشد که البته این مسئله نیازمند فرهنگ‌سازی است.

خجسته با بیان اینکه تدوین «فرهنگ‌نامه اسارت و آزادگان» تلاشی است در جهت بازنمایی دفاع و مقاومت رزمندگان در آن سوی مرزهای ایران است، تاکید کرد: البته واقعیت اسارت فراتر از آن ‌چیزی است که در کتاب‌ها و فیلم‌ها از آن روایت می‌شود.

رئیس سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران همدان ادامه داد: کارهایی که گروه‌های مختلف در حوزه دفاع مقدس انجام داده‌اند بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است اما واقعیت این است که حقایق جنگ به راحتی قابل توصیف نیست.

وی در پایان تاکید کرد: به‌نظر می‌رسد آقای ده‌نمکی تمام توان خود را برای انجام این کار عظیم به‌کار گرفته است و امیدواریم این کار هرچه بیشتر فرهنگ ایثار و مقاومت را در جامعه ما نهادینه کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.