تدوین ۱۱ تعرفه تازه در علم تغذیه

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ دوشنبه ۱۵آبان۹۱،

رییس دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: ۱۱ استاندارد برای تعرفه گذاری و ارایه خدمات در بحث بالینی توسط محققین علوم تغذیه تدوین شده است.

به گزارش تفسیری خبرنگار سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، مجید حاجی فرجی در دوازدهمین کنگره تغذیه ایران در دانشگاه علوم پزشگی اصفهان با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این کنگره رفع مشکلات مربوط به تغذیه است، اظهار نمود: تغییر در اصلاح ساختار و ایجاد انجمن علمی تازه در کنار انجمن پیشی، ایجاد انجمن رژیم شناسی و به کارگیری نیروی جوان از جمله برنامه‌های محوری انجمن تغذیه ایران است.

حاجی فرجی تصریح نمود: ۱۱ استاندارد برای تعرفه گذاری و ارایه خدمات در بحث بالینی توسط محققین علوم تغذیه تدوین شده است.

پژوهش‌های علمی در ایران انفرادی است

فریدون عزیزی رییس پژوهشکده غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه گفت: تحقیقات و پژوهش‌های مربوط به علوم تغذیه باید از خلاقیت و نوآوری برخوردار بوده و در جهت پیشرفت و توسعه این علم نیز قابل اجرا باشد.

وی با بیان اینکه یک علم باید قابلیت بهره گیری و امکان ترویج آن فراهم باشد، افزود: رتبه کشور در تولید علم مناسب است و در زمینه تولید و ارایه مقالات علمی و پژوهشی در جایگاه هفدهم در دنیا قرار داریم.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه نمود: علم در کشور به لحاظ کمی و کیفی در حال توسعه است به گونه‌ای که می‌توانیم رتبه اول تولید علم را کسب کنیم.

عزیزی با بیان اینکه پژوهش‌های دانشگاهی در ایران عملا انفرادی است، خاطرنشان نمود: باید انجام پژوهش‌ها را به سمت سازمانی یا گروهی پیش ببریم و به طرح پژوهشهای علمی و تولید دانش فنی و ارایه راهکار‌ها و رفع مشکلات مربوط به تغذیه روی آوریم.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.