تذکر نمایندگان مجلس در خصوص ورود تاکسی های چینی به ناوگان تاکسیرانی به وزیر

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

اعضاء کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از تذکر نمایندگان به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص ورود خودروهای بی کیفیت چینی به ناوگان تاکسیرانی خبر دادند.

 نادر قاضی پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص ورود ۱۰ هزار دستگاه خودرو MVM530  به ناوگان تاکسیرانی کشور و قول پیگیری این موضوع از طریق مبادی قانونی اظهار داشت: بنده و دیگر نمایندگان مجلس در جلسه ای که با وزیر صنعت، معدن تجارت داشته ایم به وی تذکرات لازم در خصوص جلوگیری از ورود خودروهای چینی به ناوگان تاکسیرانی را داده ایم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرصنعت، قاضی پور ادامه داد: باید در نظر داشت برای حفظ شان مسافران باید خودروهای با کیفیت تر را در اختیار آنها گذاشت و وقتی ما خودروهای داخلی با کیفیت بسیار خوب را در ایران خودرو و سایپا داریم نیازی به استفاده از خودروهای بی کیفیت چینی در ناوگان تاکسیرانی کشور نخواهیم داشت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: در اینگونه تصمیم گیری ها باید در نظر داشت که انتخاب های صورت گرفته در راستای منافع داخلی صورت پذیرد و جان مردم و اقتصاد ملی را نیز در نظر گرفت.

پیش از این قاضی پور در گفت و گو با عصرصنعت گفته بود نمایندگان مجلس اجازه ورود خودروهای چینی به ناوگان تاکسیرانی را نخواهند داد.

در این خصوص حسین گروسی عضو دیگر کمیسیون صنایع و معادن کشور نیز در گفت و گو با خبرنگار ما ضمن تائید این مطلب اظهار داشت: اعضاء کمیسیون صنایع و معادن با عدم ورود این خودروها به ناوگان تاکسیرانی هم عقیده می باشند و این امر را فاقد نگاه کارشناسی می دانند.

گروسی با تاکید براینکه می توان با کمی تلاش بیشتر خودروهای بهتر از این نیز در ایران تولید کنیم افزود: ورود خودروهای چینی به ناوگان تاکسیرانی جای بسی تاسف دارد چرا که فرصت های ارتقاء تولید داخل را از تولید کنندگان خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش طبق آخرین ارزشیابی کیفی خودروهای تولید داخل ( تیر ماه۹۲) خودرو MVM۵۳۰ جایگاه شانزدهم از بین ۱۹ خودرو کشور را از آن خود کرده است و تنها ۱ پله با خودرو پراید که از ناوگان تاکسیرانی خارج شده است فاصله دارد.

این درحالی است که قیمت این خودرو در بازار بیشتر از ۴۰ میلیون بوده و بعضی از مشتریان نیز از خدمات پس از فروش مدیران خودرو رضایت کامل را ندارند


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.