ترازوی قیمت مسکن با مداخله دولت توازن می یابد

در صورتی که حجم انبوهی از مسکن توسط دولت وارد بازار مسکن شود، به طور حتم در تعدیل قیمت ها تاثیر گذار است.

احمد رضا سرحدی کارشناس مسکن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: بازار مسکن در شرایط فعلی با بلاتکلیفی و رکود تورمی مواجه است.

 وی افزود: سرمایه داران درحال حاضر به دنبال نقد شوندگی سریع سرمایه هستند و از این رو به سمت بازار سکه و ارز که سردمدارند، سوق می یابند کهاین امر موجب خروج سرمایه از بازار مسکن می شود.

این کارشناس مسکن با بیان اینکه قیمت های ارایه شده نسبت به سالهای قبل بسیار بالاست، تاکید کرد: کشور در یک  شرایط خاص اقتصادی قرار دارد که موجب شده است در بازار مسکن بلاتکلیفی و رکود تورمی ایجاد شود.

سرحدی با بیان اینکه عرضه مسکن در شهر تهران بسیار زیاد است، تصریح کرد: متقاضیان مسکن در دو گروه قرار می‌گیرند، گروه اول کسانی هستند که نیاز به مسکن به عنوان یک سرپناه و یک کالای مصرفی دارند و دسته دوم سوداگران بخش مسکن هستند.

وی اظهار داشت: در شرایط فعلی که بازار مسکن در رکود به سر می‌برد، برای متقاضیان مسکن با رویکرد کالای مصرفی، بهترین فرصت برای خرید خانه است و متقاضیان می‌توانند مسکن‌های مناسب با قیمت‌های مطلوب خریداری کنند.

 سرحدی ادامه داد: در حال حاضر سوداگران به دلیل عدم خرید و فروش و همچنین بالا بودن قیمت‌ها در بازار مسکن ترجیح می‌دهند سرمایه‌های خود را در بازار ارز و طلا هزینه کنند./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.