تراز تجاری ایران افزایش می‌یابد

۰۷م آذر ،

چکیده: واحد اطلاعات اکونومیست در تازه‌ترین گزارش خود از افزایش تراز تجاری ایران از سال آینده خبر داده است.

واحد اطلاعات اقتصادی اکونومیست در گزارش ماه نوامبر ۲۰۱۲ خود میزان واردات ایران در سال قبل را ۷۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار برآورد و پیش‌بینی کرد که با هفت میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار کاهش این شاخص در سال ۹۱ به ۶۷ میلیارد دلار خواهد رسید.

تحلیل‌گران اکونومیست بر این عقیده می باشند که در سال آینده واردات ایران پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار کاهش داشته و به ۶۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بالغ خواهد شد.

اکونومیست باور دارد که در سال واردات ایران به ۶۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار خواهد رسید که این شاخص با دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار افزایش در سال به ۶۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار بالغ خواهد شد.

سال ۱۳۹۵ سالی است که واردات ایران برابر با ۶۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار خواهد بود و در سال پس از آن به ۷۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار خواهد رسید.

اکونومیست در ادامه گزارش خود عنوان کرده است که مازاد تجاری ایران که در سال قبل معادل ۳۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بوده در سال جاری کاهشی ۳۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری داشته و به کسری تجاری ۳۰۰ میلیون دلاری خواهد رسید.

به اعتقاد این واحد در سال ایران دوباره شاهد مازاد تجاری بوده و در این سال رقم یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار برای این شاخص به ثبت خواهد رسید، این در حالی است که این شاخص در سال پس از آن با افزایش یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری مواجه شده و به سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بالغ می‌شود.

پیش‌بینی شده است که طی سال برای ایران مازاد تجاری شش میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری به ثبت برسد و این شاخص در سال ۱۳۹۵ به هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار افزایش یابد.

تحلیلگران اکونومیست معتقد می باشند که مازاد تجاری ایران در سال ۹۶ به هشت میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار خواهد رسید.


ارانیکو – آخرین خبرها و مقالات
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.