تراز تجاری فولاد منفی است/ممنوعیت‌های صادراتی قابل بازنگری است

۲۸ام بهمن ،

172.8.90.photo.jpg

وزیر صنعت، معدن و تجارت با انتقاد از منفی بودن تراز تجاری فولاد کشور گفت: ۹ طرح فولادی با پیشرفت فیزیکی بالا در اولویت بهره برداری قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مهدی غضنفری امروز شنبه با اشاره به این‌که حجم واردات فولاد و محصولات فولادی کشور در سال ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ به ترتیب به ۹٫۸ و ۸٫۹ میلیارد دلار رسید، افزود: پیش‌بینی می‌شود در صورت ادامه روند فعلی واردات فولاد تا سال به ۲٫۵ میلیارد دلار کاهش یابد. همچنین برنامه‌ریزی شده تا همین سال صادرات صنعت فولاد بالغ بر ۲٫۵ میلیارد دلار شود.

او با اشاره به این‌که تراز تجاری فولاد کشور هم اکنون به شدت منفی است، گفت: تحریم نفت و بانک مرکزی سبب نصف شدن درآمدهای نفتی کشور شده است.

غضنفری در همایش صنعت فولاد و معدن در افق چشم‌انداز با بیان این‌که قرار است در بودجه سال اختصاص تسهیلات بانکی به بخش‌های تولیدی با ارزآوری بالا در اولویت قرار گیرد، خبر داد: تلاش می‌کنیم در بودجه سال آینده صندوق حمایت از فعالیت‌های اکتشافی تشکیل شود که این صندوق زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت فعالیت خواهد کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این‌که فهرست محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های صادراتی قابل اصلاح و بازنگری است، افزود: در صورتی که جلوی صادرات بعضی محصولات پتروشیمی را نمی‌گرفتیم، تعدادی از واحدهای تولیدی مصرف کننده این محصولات تعطیل می‌شدند.

وی تاکید کرد: عادلانه نیست که سنگ آهن با پایین‌ترین قیمت فروخته شود و پس از آن شمش فولاد در بورس کالا براساس ارز ۳۰۰۰ تومانی به فروش برسد که این روند باید اصلاح شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.