ترافیک علاوه بر امراض جسمی، بیماری های روحی و روانی را نیز تشدید می نماید

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ شنبه ۶ آبان ۹۱،

کافی است یک بار مسیر مورد نظرتان را با وسیله شخصی طی نمایید آن وقت است که شلوغی خیابان، رانندگان عصبانی از دنده و کلاج عوض نمودن های بسیار و سردردی آزاردهنده می گردد آخرین تصویر ذهنتیان از شهر!

به گزارش تفسیری خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، قرار گرفتن مداوم در شرایط ترافیکی روح و روان را در دراز مدت iبه خطر می اندازد.
ندا رزمینا کارشناس روانشناسی در مورد اثرات نامطلوب ترافیک بر روح و روان گفت: وقتی انسان دقایق طولانی را در ترافیک های شلوغ سپری می نماید علاوه بر امراض جسمی در دراز مدت دچار آسیب های روحی بسیار می گردد. فشارهای عصبی و iبه دنبال آن پرخاشگری از شایع ترین پیامدهای ترافیک طولانی مدت است.
این کارشناس ، تشدید سردردهای میگرنی، تحریک پذیری، حواس پرتی فراموشی، بی حوصلگی و اختلالات خلقی و اضطرابی را نیز از عواقب نامحسوس ترافیک دانست.
وی ادامه داد: حتی گاه نزاع های خیابانی بی ربط iبه ترافیک نبوده است چرا که عصبانیت اشخاص iبه دنبال ماندن در ترافیک iبه پرخاشگری منجر می گردد و فرد در مقابل کوچکترین محرکات خارجی، بالاترین عکس العمل ها را نشان می دهند.
وی تصریح نمود: ترافیک با وجود نازیبا نمودن چهره ها شهر و تأخیر در انجام امور و افزایش تصادفات تاحد بسیاری قابل کنترل است.
استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی از جمله اقداماتی است که می توان برای جلوگیری از ترافیک های طولانی انجام داد.
رزمینا در پایان ادامه داد: قرار گرفتن در مسیرهای ترافیکی اجتناب ناپذیر است، اما برای مصون ماندن از پیامدهای روحی آن می توان اقداماتی انجام داد، گوش دادن iبه موسیقی دلخواه، تنظیم دمای خودرو در فصول گوناگون، حفظ و یا تلقین آرامش iبه خود و فکر نمودن در مورد مسائلی که دوست داریم از جمله این اقدامات است.
گفتنی است، ترافیک با همه مصائبش تنها با مشارکت مردم و مسئولان کنترل می گردد کافی است برای وقتمان ارزش قائل باشیم و با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی از سرمایه های جانی، مالی و روانی مان محافظت کنیم./ز


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.