تربیت ۱۰۰۰ مربی حفظ قرآن در مرکز آموزش حفظ سازمان اوقاف

۲۲ آبان ،

محمدی با بیان اینکه اولین دوره تربیت مربی حفظ قرآن در این مرکز از ۱۵ مهر ماه تا ۲۰ آبان جاری با حضور حافظان واجد شرایط خواهر استان اصفهان در حال برگزاری است گفت: حفظ حداقل سه جزء‌قرآن کریم، دارا بودن مدرک تحصیلی دیپلم، سن حداقل ۱۸ سال، تعهد به حضور منظم در دوره و شرکت در آزمون غیر حضوری شرایط ثبت نام در دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم است.

قاری برجسته قرآن کریم افزود: علاقه مندان می توانند به منظور ثبت نام به ادارات اوقاف سراسر کشور مراجعه کرده و فرم ثبت نام را دریافت کنند، البته حافظان کل قرآن کریم، دارندگان رتبه های تا پنجم حفظ پنج جز به بالاتر مرحله استانی مسابقات سازمان اوقاف و امور خیریه و اشخاصی که سابقه تدریس در مراکز قرآن را دارند در اولویت خواهند بود.

وی گفت: رایگان بودن دوره، اعطای گواهینامه پایان دوره مربی حفظ قرآن و به کارگیری مربیان جهت تدریس در بقاع و امامزادگان سراسر کشور از مزایای دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم در مرکز تربیت مربی سازمان اوقاف به شمار می رود.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی پرچوی بیان کرد: طول هر یک از دوره های آموزشی تربیت مربی حفظ ۷ روز است و تا پایات سال پیش بینی کرده ایم که هزار مربی را در قم آموزش دهیم.

وی یادآور شد: تا کنون دوره های تربیت مربی استان های اصفهان، گیلان، لرستان، خراسان جنوبی، مرکزی، کهکیلویه و بویر احمد در قم برگزار شده و در هفته های جاری نیز دوره استان های کردستان سمنان و بوشهر برگزار می گردد.

مدیر مرکز راهبردی آموزش حفظ و قرائت اوقاف با اشاره به محتوای آموزش دوره های تربیت مربی حفظ در مرکز تربیت مربی حفظ قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه کشور آن محتوا را شامل دو بخش حضوری و غیرحضوری ذکر کرد و افزود: دوره های غیر حضوری در استان ها برگزار می گردد و علاقه مندان پس از تکمیل فرم ثبت نام و دریافت کتاب های مربوط پس از دو هفته در آزمون های غیر حضوری که در مراکز استان ها برگزار می گردد شرکت کرده و پس از کسب حد نصاب قبولی در آزمون تئوری و شفاهی به دوره های حضوری دعوت می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی با اشاره به دوره های حضوری افزود: این دوره ها با حضور اساتید برجسته حفظ قرآن کریم مانند استاد شهریار پرهیزکار، حجت الاسلام و المسلمین حاج ابوالقاسم، شهیدی پور و طباطبایی از اساتید ممتاز حفظ به مدت ۷ روز در شهر مقدس قم برگزار می گردد.

وی با اشاره به اینکه در پایان دوره آزمون نهایی در دو بخش برگزار می گردد اظهار داشت: در آزمون تئوری حد نصاب کسب معدل ۱۷ در جمیع دروس است و در آزمون شفاهی حفظ حد نصاب کسب امتیاز ۷۰ از ۱۰۰ خواهد بود.

وی در پایان یادآور شد: مرکز راهبردی آموزش مربی حفظ و قرائت قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در شهر مقدس قم بلوار شهید منتظری، کوی شماره ۱۸ پلاک ۶ واقع شده است./ز


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.