ترجمه آریا از جدیدترین مقاله واشنگتن پست: ایران یک پیروزی بزرگ بدست آورده است

خبرگزاری آریا-روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در تحلیلی به بررسی مذاکرات مربوط به فعالیت هسته ای ایران پرداخته است.
به گزارش خبرگزاری آریا،روزنامه واشنگتن پست در گزارشی به قلم رای تاکی آورده است:در شرایطی که موضوع فعالیت های هسته ای در ایران در حال بررسی قرار دارد ،سیر دیپلماسی حاکی از تغییر سیاست های ایران در این خصوص است.
بر اساس این گزارش ایران قادر به ادامه فعالیت های هسته ای از طریق مذاکره با دیگر قدرت ها خواهد بود.نویسنده در ادامه تاکید کرد:دولت ایران جهت پیروزی در مذاکرات نیازمند برقراری توافقات آمیز با دیگر قدرت ها در راستای شفاف سازی فعالیت های هسته ای در این کشور است ،این بدین معنی است که چنین روابطی عمل مهمی در راستای ادامه فعالیت های هسته ای ایران و تقویت زیر ساخت های هسته ای این کشور در ازای بازدید سرزده بازرسان سازمان بین المللی انرژی اتمی خواهد بود.
این در حالی است که با توجه به این که دولت ایران موضع خود را در مذاکرات ۵+۱ در خصوص فعالیت های هسته ای این کشور صراحتا اعلام نکرده ،نتیجه مذاکرات آتی گروه۵+۱ در مسکو غیر قابل پیش بینی خواهد بود.
نویسنده در ادامه گفته است:مسیری که  ایران جهت ادامه فعالیت های این کشور در پیش گرفته است خطرناک است و دستاوردهای هسته ای ایران با توجه به تحریم های اعمال شده براین کشور کاهش نیافته بلکه موجب تضعیف شبکه های حامی اعمال تحریم های اقتصادی برایران شده است.
نویسنده در ادامه تاکید کرد:صدور معاهدات احتمالی جهت ادامه فعالیت های هسته ای ایران و با توجه استقبال ایران از ادامه فعالیت های در این راستا در قبال بازدید بازرسان آژانس از تاسیسات هسته ای مناسب ترین راهکار اتخاذ شده از سوی مقامات ایران جهت استفاده صلح آمیز از انرژی هسته خواهد بود.
این در حالی است که پیش از این ایران در مجامع بین المللی بر صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای این کشور تاکید کرده و گفتنی است که مذاکرات بغداد در حالی به نتیجه نرسید که غرب بر اساس توافقات انجام شده در گفتگوهای بغداد عمل نکرد و در حالی که ایران در مذاکرات بغداد یک بسته پیشنهادی با ۵ محور ارائه نمود اما غرب در ازای آن حاضر به  ارائه مشوق های چشمگیر از جمله لغو تحریم های اعمال شده علیه ایران نشد.
این در حالی است که تحریم ها علیه ایران کاملا بی تاثیر بوده و موجبات پیشرفت در ایران فراهم آورده است و تاثیرات منفی آن بر اقتصاد غرب و برخی کشور های اروپایی به وضوح قابل مشاهده است.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.