ترخیص واگنهای مترو از گمرک

جام جم آنلاین: شهردار تهران با اعلام خبر ترخیص واگنهای مترو از گمرک گفت: به دلیل خودداری دولت از پرداخت سهم خود شهرداری تمام این پول را پرداخت کرد.

محمدباقر قالیباف روز دوشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه تونل صدر – نیایش در مورد ترخیص واگن های مترو از گمرک اظهار داشت: برای ترخیص واگن های مترو بودجه مورد نیاز و بحث بر سر ۵۰ یا ۸۰ میلیارد نبوده بلکه برای ترخیص واگن های مترو نیاز به ۶۴۰ میلیون دلار بوده و با صراحت می گویم همه پول این مهم را شهرداری تهران پرداخت کرده و پول هایی که می گفتند می خواهند بدهند را ندادند.

وی ادامه داد : واگن های متوقف شده در گمرک ترخیص شده است که امیدواریم به زودی این واگن ها آماده سازی و وارد خطوط شوند که بر این اساس پیش بینی می شود از اول مهر ماه بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار نفر روزانه به ظرفیت مترو افزوده شود.

شهردار تهران در خصوص پروژه تونل صدر – نیایش نیزتصریح کرد: به موازات این پروژه، پروژه های مهم دیگری از جمله پروژه ادامه بزرگراه امام علی (ع)، پروژه بزرگراه آزادگان، دریاچه مصنوعی تهران و بزرگراه شهید زین الدین در دست اجراست که تمامی این پروژه ها بر اساس زمان بندیهای اعلام شده با سرعت و دقت در حال اجرا هستند.

وی در پاسخ به سؤالی درباره هزینه پروژه تونل صدر – نیایش گفت: پیش بینی اولیه برای اجرای این پروژه یک میلیارد دلار بوده است که فکر نمی کنیم هزینه ها بیش از این رقم شود چرا که اکنون با پیشرفت ۵۰ درصدی در پل و ۷۰ درصدی در بخش تونل ، هزینه ها مطابق با پیش بینی ها است.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.