ترخیص پیشکسوت موسیقی نواحی از بیمارستان

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

IMG09251561با گذشت دو هفته از بستری شدن نورمحمد درپور و طولانی شدن روند درمان برای جلوگیری از ابتلای استاد به عفونت‌های بیمارستانی این پیشکسوت موسیقی نواحی ایران با تشخیص پزشکان در سکوت خبری از بیمارستان ترخیص می‌شود.

هیچ کس از نورمحمد درپور کسی که نوای موسیقی او بر قله های موسیقی نواحی ایران قرار دارد عیادت نکرد و در ۱۰ روز قبل سراغی از فرزندان نور محمد نگرفت و با آنها همدردی نکرد و استاد طی دو روز آینده به تربت جام باز می‌گردد.

کسی که بیش از نیم قرن، هنرش افتخار این سرزمین بوده‌است بیش از ۱۰ روز مهمان مشهد الرضا(ع) بود اما دریغ که بعد از ملاقات دو مسئول استانی خراسان رضوی دیگر کسی یادی از استاد نکرد.

پسر استاد نورمحمد درپور در خصوص آخرین وضعیت درمانی استاد پیشکسوت موسیقی نواحی ایران در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هنوز استاد در “اتاق ۲ ایزوله” بیمارستان قائم بستری است و از نظر عصبی حال وی رو به راه است.

امین درپور بیان کرد: البته به سبب سکته مغزی هنوز ایشان قادر به حرف زدن نیستند و درمان برای بهبودی استاد ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در طول ۱۱ روز بستری استاد در بخش داخلی بیمارستان قائم کسی از هنرمندان و مسئولان استان استاد یادی نکرد، افزود: به سبب طولانی شدن روند بهبودی و امکان ابتلا استاد به عفونت‌های بیمارستانی طی دو روز آینده نورمحمد درپور ترخیص خواهد شد.

پسر کوچک استاد نورمحمد درپور گفت: سه‌شنبه به تربت جام برمی‌گردیم و ادامه درمان و مراقبت‌ها را در خانه از استاد خواهیم داشت.

نورمحمد درپور استادی است که نوای سازش قله‌های موسیقی نواحی ایران را فتح کرده و هنوز هم طنین ستایش‌هایش دل‌ها را به سوی خدا می‌کشاند اما او که با بیماری سرطان سال‌هاست می‌جنگد دو هفته است که به سبب سکته مغزی در بیمارستان قائم مشهد بستری و آرام گرفته و نوای تار او دیگر از تربت جام به گوش نمی‌رسد.

نورمحمد که هنر موسیقی و عرفان را در هم آمیخته و راه آسمان را با نغمه های زیبایش گشوده بود؛ امروز صدای زخمه تارش نیست که چنگ به دلها می‌زند و اشک از دیدگان جاری می سازد بلکه این سکوت اوست که دل را می لرزاند و سبب می گردد تا به یاد خدا بیفتی و برای سلامتی اش دعا کنی.

امید که در سرزمین مهربانی ها دیگر پیشکسوتی بر تخت بیماری و فرزندانش سرگردان درمان نمانند و مسئولان برای بیمه و درمان هنرمندان مردمی فکری کنند.

منبع: مهر


موسیقی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.