تردد خودروهای فرسوده ممنوع

جام جم آنلاین: مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: از تردد خودروهای فرسوده با عمر تعیین شده در سطح تهران از اول تیر ماه سال جاری جلوگیری می شود.

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران، رسول علی اشرفی پور صبح امروز در پنجمین روز از هفته محیط زیست با عنوان «محیط زیست و مدیریت شهری» با حضور در مرکز فرماندهی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با سردار حسین رحیمی دیدار و گفت وگو کرد.
 
وی با اشاره به برگزاری جلسات منسجم و منظم کارگروه، گفت: خوشبختانه بیشترین همکاری و هماهنگی با کارگروه را انصافاً‌ پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ انجام داده است و در کارنامه کارگروه کاهش آلودگی هوا پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ بواسطه کارهای انجام شده نمره با ارزشی داشته است.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران و دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران یکی از این اقدامات را جلوگیری از تردد خودروهای دودزا و فاقد برچسب معاینه فنی در سطح شهر و اعمال قانون مربوطه دانست.
 
اشرفی پور با اشاره به بند اول مصوبه برنامه جامع کاهش آلودگی هوای تهران و هفت کلانشهر دیگر مبنی بر جلوگیری از تردد خودروهای فرسوده با عمر تعیین شده در سطح تهران از اول تیرماه، افزود: با همکاری پلیس راهور می بایست این مصوبه دولت به اجرا درآید.
 
وی تصریح کرد: مهم آغاز این کار و تبیین راهکارها و ساز و کارهای اجرایی آن است. ضمن اینکه توان و تخصص فنی و اجرایی بالای پلیس راهور در اجرای این مصوبه و اعمال قوانین مربوطه مشهود و نمایان است.

دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران افزود: در اجرای این بند از مصوبه، هدف، گرفتن خودروهای فرسوده از صاحبان آن نیست بلکه توجه اصلی به اعمال محدودیت های قانونی برای تردد اینگونه خودروها معطوف است البته بحمدالله با بررسی انجام شده آمار نشان می دهد که تعداد این خودروها خیلی هم زیاد نیست.
 
در ادامه این نشست، رییس پلیس راهور تهران بزرگ به اقدامات انجام شده در خصوص مباحث ترافیکی و زیست محیطی پایتخت اشاره کرد و گفت: دو سال پیش شاید از هر ۱۰ خودروی در حال تردد چیزی در حدود چهار الی پنج خودروی دودزا در تهران حرکت داشتند اما پلیس راهنمایی و رانندگی بدون اینکه طرح و برنامه مشخص شده ای توسط مراجع ذی صلاح تدوین و تصویب شده باشد با این گونه خودروها برخورد قانونی اعمال داشته و این موضوع همچنان در دستور کار پلیس قرار دارد.
 
وی تصریح کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در سال گذشته همچنین حجم بالایی از موتورسیکلت های فرسوده با عمر بالای ۱۰ سال را نیز متوقف کرده و در این زمینه دارای برنامه می باشد.

سردار حسین رحیمی اظهارداشت: همچنین با مراکز معاینه فنی خودروها نیز ارتباط خوبی برقرار است و موضوع معاینه فنی خودروهای در حال تردد برای پلیس راهور بسیار مهم است.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به عدم ابلاغ بندهای مربوطه مصوبات برنامه جامع کاهش آلودگی هوای تهران به این مرکز، برنامه ریزی اصولی در خصوص مشوق های لازم و جایگزین های مناسب را در اجرا و عملیاتی نمودن این موضوع، بسیار مهم و اساسی دانست و افزود: البته موانعی هم در این راه وجود دارد که می بایست با انجام نشست های تخصصی فی مابین مسوولین حل وفصل گردد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در این خصوص اظهارداشت: البته در اجرای این بند از مصوبه در خصوص موانعی در جهت برخورد با تردد خودروهای فرسوده اگر محدودیت هایی هم متوجه پلیس راهور است ما در کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران آماده بررسی بسته های کاری پیشنهادی از سوی پلیس راهور هستیم ضمن اینکه هدف اصلی اعمال محدودیت های ترافیکی جهت جلوگیری از تردد اینگونه خودروها و موتورسیکلت ها است و نه از رده خارج کردن آنها.
 
رییس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اینکه توان و سازوکار اجرایی پلیس در برخورد با متخلفین در حد بالایی قرار دارد، گفت: با عنایت به اینکه ما در دستور کار خود همواره شعار «تهران شهر قانون و ایمنی» را مد نظر قرار داده ایم، در بحث آلودگی هوای تهران نیز بصورت اعتقادی برخورد کرده ایم و این کار را بی منت انجام می دهیم و به عنوان تکلیف شرعی روی مباحث زیست محیطی جدی هستیم.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران هم اقدامات پلیس راهور در مباحث زیست محیطی را مثبت ارزیابی کرد و خواستار تعامل بیشتر بین دو دستگاه شد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.