تردد روزانه ۴۵۰۰ دستفروش در مترو

اولین نشست هم اندیشی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با مسئولین و مدیران شهری حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در شرکت بهره برداری متروی تهران برگزار شد.

تردد روزانه ۴۵۰۰ دستفروش در مترو

 

به گزارش ممتاز نیوز، مهدی شایسته اصل – مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه – در اولین نشست هم اندیشی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با مسئولان و مدیران شهری حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران که در شرکت بهره برداری متروی تهران برگزار شد، با بیان اینکه با هدف گسترش همکاری با محوریت امنیت شهرزیرزمینی برگزار شد، گفت: متروی تهران با ۲۵۸ کیلومتر طول و ۱۴۳ ایستگاه در ۷ خط در حال بهره برداری است و تا پایان سال نیز هفت ایستگاه جدید افتتاح خواهد شد. 

شایسته اصل با اشاره به اینکه ۱۷۱ رام قطار در خطوط درون شهری مترو در حرکت هستند، آمار مقایسه ای از جابجایی مسافر و کاهش آمار مسافری در ایام کرونا ارائه کرد و افزود: بر اساس آمار ورودی درگیت ها، پس از شیوع بیماری کرونا شاهد کاهش چشمگیر مسافران مترو بودیم، اگرچه در سال ۱۴۰۰ این رقم با افزایش روبروشد اما نسبت به سال های قبل از کرونا، ۲۵ درصد کاهش را نشان می دهد.

وی در ادامه آماری از ایستگاه ها و خطوط و ساعت پیک مسافری در مترو ارائه کرد و گفت: حجم مسافری که روزانه در مترو تردد دارد، حساسیت این وسیله حمل و نقلی را دو چندان کرده است.

شایسته تصریح کرد: ایمنی پله برقی ها، حضور کودکان کار و دستفروشان، بحث ورود آقایان به واگن بانوان، خودکشی، کمبود نیروهای پلیس، لزوم تقویت یگان انتظامی مترو و تشکیل پلیس تخصصی، عدم تشکیل کامل یگان حفاظت بر اساس مصوبه سال ۱۳۹۶، فرسوده بودن سیستم های نظارت تصویری، سرقت که بخشی از آن تنها به منظورایجاد اختلال و آسیب زدن به سیستم انجام می شود بخشی از مشکلاتی است که با آن‌ها روبرو هستیم اما خالی بودن انبارها از قطعات راهبردی مهم ترین آسیب و چالش این شرکت است.

در ادامه قائم مقام عملیات شرکت بهره برداری متروی تهران وحومه نیز گفت: در مجموعه عملیات روزانه ۲۲۰۰ حرکت مسافری انجام می شود که ظرفیت جابجایی ۲ میلیون مسافر را دارد اما در حال حاضر متوسط روزانه ۱۲۰۰مسافر جابجا می کنیم.

کامران آزادی با اشاره به اینکه کار در بخش عملیات شبانه روزی است، افزود: روزانه ۱۹ ساعت بهره برداری و پنج ساعت نیز کارهای مربوط به نگهداری و تعمیرات تخصصی انجام می شود. در واقع این شرکت با فعالیت ۲۴ ساعته تلاش می کند تا سفری ایمن را برای شهروندان رقم بزند.

وی از برنامه توسعه خطوط درخط ۵ تا قزوین و خط یک تا شهر جدید پرند خبر داد و گفت: عمده مشکلات ما سرقت و آسیب رساندن به تجهیزات است و با توجه به حساسیتی که در مترو داریم، هر توقفی می تواند تبعات زیادی را ایجاد کند.

آزادی افزود: متوسط مسافری که هر قطار درون شهری جابجا می کند ۲۰۰۰ مسافر و قطارهای تهران کرج ۳۰۰۰ مسافر است و اگر قطاری به هر دلیل توقف کند و مجبور به تخلیه این حجم مسافرو انتقال آنان به سطح خیابان شویم باعث ایجاد ترافیک، بی نظمی و سختی تردد می شود بنابراین ما حساسیت ویژه ای داریم تا توقف ها به حداقل برسد و متعهد هستیم تا حرکت هایمان منظم و ایمن انجام شود و تمام تلاشمان این است به عنوان یک خدمتگزار یک محیط ایمن و راحت را برای مسافران ایجاد کنیم.

در ادامه مدیر حراست شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه نیز گفت: انجام خدمت رسانی مناسب به مردم در متروی تهران با این گستردگی قطعا بدون تلاش و تعهد نیروی انسانی انجام شدنی نیست .

عظیمیان در ادامه به محدودیت هایی که در تجهیزات نظارتی شهرزیر زمینی و به بعضی از معضلات مثل دستفرش ها و ممانعت از ورود آقایان به واگن بانوان اشاره کرد و گفت: امیدواریم با برگزاری همین جلسات برای رفع مشکلات به راهکارهای درستی دست پیدا کنیم.

رئیس پلیس مترو پایتخت نیز گزارشی از عملکرد یکساله پلیس مترو ارائه کرد و گفت: درحوزه جرایم عملکرد بسیار خوبی داشتیم و سطح امنیت پایدار و مطلوب تری را ایجاد کردیم. 

سرهنگ سعیدعطاالهی افزود: اگر امروز مسافران مترو بدون هیچ دغدغه ای از این وسیله حمل و نقل عمومی استفاده می کنند به دلیل تلاش های شبانه روزی همکارانم و تعامل و همدلی خوبی است که با شرکت بهره برداری متروی تهران برقرار کردیم.

وی در ادامه به کمبود نیرو و تجهیزات اشاره کرد و گفت: روزانه ۴۵۰۰ دستفروش در مترو تردد می کنند که با توجه به تعداد ایستگاه ها و ورودی های مترو معضل بزرگی است که باید به آن توجه کنیم همچنین تامین خودرو و موتورسیکلت برای افزایش امنیت پایانه های مترو با توجه به وسعتی که دارند بخشی از نیازهای پلیس مترو است که امیدواریم با همراهی خوبی که شکل گرفته هرچه زودتر تامین شود.

سعیدعطاالهی خاطرنشان کرد: در ایستگاه های جدید باید برای پلیس مکان هایی جانمایی شود چرا که پلیس لباس حاکمیت است و حضورش نمایش امنیت و قدرت است.

در پایان سردار حسین رحیمی – فرمانده انتظامی پایتخت – نیز ضمن تشکر از برگزاری این نشست از آماده‌باش کامل مأموران پلیس در راستای تأمین امنیت شهروندان در مترو خبر داد و گفت: بنای ما با تیم جدید همراهی صد درصدی است و از روزی که آمده ام پلیس مترو یکی از موضوعاتی بود که پیگیری کردم .

وی با اشاره به اینکه امنیت مترو برای من دغدغه است، خاطرنشان کرد: شخصا پیگیر موضوعات مترو هستم و همیشه گزارش‌ها و عملکردها را رصد می کنم و می خواهم سرهنگ سعیدعطاالهی با توجه به توانمندی و هنری که دارند پیگیر باشند تا ساختار پلیس در این ناوگان به خوبی شکل گیرد.

رحیمی افزود: هم افزایی و همکاری بیش از پیش پلیس و شهرداری می تواند زمینه ارتقا، ثبات و پایداری امنیت و آرامش را به همراه داشته باشد چرا که امنیت از اطراف ایستگاه ها تا داخل آن باید مورد توجه قرارگیرد.

وی گفت: همان طور که همکاران شما در بخش های مختلف برای آسایش رفت و آمد شهروندان تلاش می کنند نیروهای پلیس نیز برای ایجاد امنیت در کنارشان قرار دارند. ان شاءالله این همراهی استمراربیشتری پیدا کند.

در پایان این نشست سردار حمیدی – رییس پلیس راهنمایی رانندگی تهران بزرگ، سرهنگ کاویانی – رییس پلیس امنیت، سرهنگ موقوفه ای – رییس پلیس پیشگیری، سرهنگ شکیب – معاون فناوری اطلاعات، سرهنگ عابدی – معاون عملیات، سرهنگ گودرزی – رییس پلیس فتا، دکتر گودرزی – رییس سازمان بازرسی شهرداری تهران، نظری – معاون بازرسی امور مناطق شهرداری تهران – و جمعی از مدیران شهری از مرکز فرمان مترو تهران نیز دیدن کردند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.