تردد وسایل نقلیه در جاده ها با شروع تعطیلات عید فطر ۱۵ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار اسکندر مومنی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در اردبیل افزود: انتظار می رود این افزایش سفرهای بین شهری که از تعطیلات پایان ماه مبارک رمضان آغاز شده تا پایان شهریور ماه و گشایش مدارس ادامه داشته باشد.

وی پیش بینی کرد جاده‌های برون شهری به خصوص در نقاط زیارتی ، گردشگری و خوش آب و هوا با حجم انبوهی از تردد خودروها مواجه باشند.

سردار مومنی از رانندگان و مسافران خواست که با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی سفرهایی همراه با آرامش و مطمئن و با کمترین تعداد خسارت و تلفات در طول تعطیلات باقی مانده از فصل تابستان داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی کشور تدابیر خاصی را برای جلوگیری از وقوع تصادفات و نیز داشتن سفری روان در جاده های برون شهری کشور اتخاذ کرده است گفت: تمام اداره ها و ارگان های ذیربط مانند پلیس راه ، جمعیت هلال احمر ، راهداری ، اورژانس ، امداد خودرو و آتش ‌نشانی در آماده باش هستند تا زمینه انجام سفرهایی مطمئن با کمترین میزان خسارات و تلفات فراهم شود.

رییس پلیس راهور ناجا در قسمت دیگری از سخنان خود گفت: میزان تصادفات رانندگی در کشور در پنج ماه امسال هفت درصد در مقایسه با زمان مشابه پارسال کاهش یافته و انتظار می رود که این میزان تا پایان نیمه اول سالجاری به ۱۰ درصد افزایش یابد.

سردار مومنی ادامه داد: در سال گذشته نیز مجموع تلفات ناشی از تصادف های رانندگی در جاده های کشور ۱۴ درصد کاهش یافت و شواهد نشان می دهند که این روند امسال نیز ادامه داشته باشد.

او گفت: باید شرایط مطلوبی را از لحاظ وجود رانندگی مطمئن و بی خطر در جاده های ایران داشته باشیم و یک نفر کشته نیز براثر حوادث رانندگی در جاده‌های کشور برایمان ناراحت کننده است.

وی، تعداد تلفات ناشی از وقوع تصادفات رانندگی در ایران را به خصوص در بعضی از تعطیلات مقطعی در سال بالا ذکر کرد و گفت: عامل انسانی در این زمینه علت اصلی تصادفات رانندگی است و در کنار تامین ایمنی جاده ها و خودروها این وظیفه تک تک رانندگان می باشد که به موضوع رعایت جوانب احتیاط و مقررات راهنمایی و رانندگی بیش از پیش توجه نمایند.

وی خواب آلودگی و عجله بی مورد که منجر به ارتکاب تخلفات حادثه سازی چون سرعت و سبقت های خطرناک می شود را از علت های بروز تصادفات همراه با تلفات طی چند روز اخیر در جاده های ایران ذکر کرد.

۵۹۲/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۷۳۶۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.