تردیدهای تازه در باره توانایی حفظ امنیت المپیک لندن

به گزارش ایرنا و به نقل از آسوشیتدپرس از لندن، وزارت کشور انگلیس از اظهارنظر در باره این مطلب روزنامه ‘آبزرور’ خودداری کرد که آخرین گزارش در باره نگرانی های امنیتی در باره این رخداد ورزشی است و در حالی منتشر می شود که لندن برای میزبانی بازی های المپیک ۲۰۱۲ آماده می شود.

این در حالیست که مقام های امنیتی انگلیس از قبل نیز به دلیل ناتوانی شرکت ‘جی ۴ اس’ پیمانکار امنیتی المپیک لندن برای آماده و تامین کردن حدود ۱۰ هزار و ۴۰۰ نفر برای حفاظت از ورزشگاه ها و دیگر رخدادها و اماکن ورزشی در ایام برگزاری المپیک تحت فشار قرار داشته اند.

بروز این مشکل، دولت را وادار به فراخوانی ۳۵۰۰ نظامی اضافی برای حفاظت از این بازی ها و افزودن به ۷۵۰۰ نفر از نیروهای ارتش کرد که قبلا وعده داده بود به حفظ و تامین امنیت حدود ۱۰۰ ورزشگاه و مکان حساس کمک کنند.

به نوشته آبزرور، چند نفر که نامشان در یک فهرست امنیتی انگلیس قرار داشته است و ورود آنها به این کشور باید به پلیس ضد تروریسم و سازمان اطلاعات داخلی انگلیس گزارش می شد، توانسته اند وارد خاک انگلیس شود، بدون اینکه کارکنان اداره مهاجرت مستقر در هیترو ورود آنها را گزارش کنند.

این روزنامه به نقل از مسوولان اتحادیه های کارکنان فرودگاه های انگلیس نوشت: کارکنانی که برای کمک به حفظ امنیت فرودگاه ها و کنترل مسافران در هیترو مستقر شده اند، به اندازه کافی و مناسب آموزش ندیده اند.

هیترو که شلوغترین فرودگاه اروپا به شمار می رود، اخیرا با صف های طولانی مسافران و گردشگران روبرو بوده و این نگرانی به وجود آمده است که در روزهای برگزاری المپیک در این فرودگاه هرج و مرج بوجود آید.

این در حالیست که روزنامه ‘ایندیپندنت’ روز یکشنبه نوشت: پلیس انگلیس حدود یک سال پیش به مقام های بلندپایه وزارت کشور هشدار داده بود که ‘جی ۴ اس’ توانایی تامین کارکنان کافی ندارد.

در همین حال بی. بی. سی از رییس انجمن ملی افسران بازنشسته پلیس انگلیس نقل کرد این نهاد می توانست کمبود کارکنان را جبران کند. البته در صورتی که این شرکت پیمانکار امنیتی با آنها تماس می گرفت و درخواست کمک می کرد.

مترجمام. ورزشی. ** ۱۴۸۶ ** ۱۵۸۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۱۱۱۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.