ترشیجات برای چه کسانی ممنوع است ؟

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : احمد ساعدی متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با ممتاز نیوز، گفت: انواع و اقسام ترشی جات با ترکیب مواد مختلف ساخته می‌شوند که همگی غذا خوردن را دلپذیرتر از آن چه که هست می کند .  در ترشی، طعم‌های مختلفی همچون: کلم، هویج، شلغم، فلفل، سیر، سیب‌زمینی و بسیاری از سبزی‌های دیگر وجود دارد.

وی افزود: مصرف ترشی سبب افزایش اشتها می‌شود که در نهایت چاقی را به دنبال دارد.

وی در ادامه گفت: زمانی که حجم بسیاری از غذا که حاوی نشاسته، قند و چربی است  وارد بدن می‌شود و بدن  را به مرور زمان چاق می‌کند که چاقی راه را برای ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی هموار می‌سازد.

وی اذعان داشت: سنگینی بعد از پرخوری و ناراحتی‌های معده که ایجاد می‌شود اگر ادامه‌دار شود در طولانی‌مدت به بیماری مزمن نیز تبدیل می‌گردد.

وی گفت: ترشیجات به طول کل مضر نیست چرا که از انواع میوه‌ها و سبزیجات تشکیل شده است که علاوه بر خواص فوق‌العاده میوه و سبزی حاوی فیبر نیز می باشند.

وی خاطر نشان کرد: فیبرها از منابع غذایی بسیار مفید می باشند که عمل سوخت و ساز بدن را بهتر کرده و منافع بسیاری متوجه سلامتی فرد است.

وی به اشخاص پیشنهاد کرد: ترشی را در ظروف پلاستیکی نگه ندارد و در شیشه‌های شفاف قرار دهند چرا که ظروف پلاستیکی از موادی تشکیل شده است که زمانیکه در معرض حرارت قرار می‌گیرد تجزیه می‌شود که بسیار سرطان‌زا می باشند.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.