ترفندهای فروشندگان لوازم خانگی برای احتکار

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

بر اساس قانون تعزیرات، عرضه نکردن کالا از مصادیق بارز احتکار است و خلاف قانون است.

به گزارش تفسیری خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران اخیرا بسیار ملاحظه شده که فروشنگان با زدن برچسبی بر روی کالا ادعا می کنند که این کالا پیشا فروخته شده در حالی که وقتی بازرسین مراجعه می کنند، فاکتور فروش آن کالا موجود نیست.
به گفته ملکی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران این عمل  تخلف محسوب می گردد و برخورد قانونی با این فروشندگان صورت می گیرد.
ملکی افزود: در مرحله اول الزام iبه عرضه و جریمه iبه میزان ۱۰ درصد کل کالا و در مراحل بعد الزام iبه عرضه کالا و افزایش جریمه ها و پلمپ واحد درنظر گرفته شده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: اگر واحدی بیش از چهار مرتبه مرتکب خلاف شود، قاضی طبق قانون این حق را دارد نام واحد را از طریق رسانه های عمومی اعلام کند.

وی گفت: پرونده هایی که در یک هفته اخیر iبه سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع داده شده شامل پرونده های احتکار مایحتاج عمومی، لوازم خانگی و خودرو است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران افزود: با هرگونه گرا‌ن‌فروشی خودرو از سوی تولیدکنندگان و واردکنندگان این محصول iبه شدت برخورد می‌شود و در صورت تکرار سه باره‌ تخلف گران‌فروشی، واحد متخلف با مجازات تعطیلی و پلمپ روبرو می‌شوند.
وی افزود: طبق قانون اگر واحدی سابقه تخلف نداشته باشد، قاضی می تواند تخفیف برای متهم در نظر بگیرد اما با توجه iبه شرایط کنونی جامعه و بازار iبه قضات اعلام کرده ایم تا جایی که می توانند در صدور احکام تخفیف اعمال نکنند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.